چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سینما

مستندساز و منتقد سینما با بیان این که سینمای ما با مبانی دینی وانقلابی بیگانه است تصریح کرد: سینمایی که زاییده اندیشه و تفکر سکولار باشد، به هیچ وجه در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود.

حجت الاسلام سجاد کریمان مجد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه پس از گذشت سی و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم به یک سینمای فاخر و انقلابی دست پیدا کنیم.

وی افزود: البته این عدم توفیق دلایل مختلفی دارد که نیازمند بحث و بررسی و کارشناسی عمیق و دقیق صاحب نظران است.

این منتقد و صاحب نظر در امور هنر و سینما خاطرنشان کرد: باید توقع خودرا نسبت به این سینما، واقع بین تر کنیم و انتظار نداشته باشیم آموزه های اصیل اسلامی در چارچوب سینمایِ زاییده اندیشه سکولار به معنای واقعی آن، ظهور و بروز داشته باشد.

وی یادآور شد: چنین سینمایی تنها تا حدودی می تواند برخی مفاهیم و مباحث اخلاقی را مطرح کند و اساساً در تراز انقلاب اسلامی نیست.

حجت الاسلام کریمان مجد، بیان داشت: البته ما از همین ظرفیت کنونی سینمای ایران نتوانسته ایم به درستی در راستای ترویج اندیشه های دینی و اسلامی بهره گیری کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ، یکی از دلایل اصلی عدم توفیق در ارایه و تقویت سینمای فاخر در تراز انقلاب اسلامی، عدم تربیت نیروی انسانی در عرصه هنر و به ویژه در بحث سینماست.

این مستند ساز حوزوی و منتقد فیلم بیان داشت: همچنین در این رابطه باید به این نکته اشاره کرد که جدا بودن هنرمندان و صاحب نظران سینمایی از مفاهیم اسلامی و مبانی انقلابی از جمله آفات و مشکلاتی است که منجر به این شده که سینمای ما در وضع کنونی تا حدود زیادی با مبانی دینی وانقلابی بیگانه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha