شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024

نشست نقد و بررسی کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این نشست که از سلسله نشست های علمی نقد کتاب به همت مرکز همکاری‌های علمی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد،حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسرو پناه ،مولف این کتاب که در این اثر به تحلیل دین شناسی شریعتی ،بازرگان و سروش پرداخته است ،طی سخنانی با اشاره به این که سعی کرده در این کتاب به تبیین منظومه وار اندیشه این سه تن بپردازد، اظهار داشت:بنده سعی کرده ام در نقد دیدگاه دین شناسی این افراد با انصاف و عدالت رفتار کنم و در ضمن عوامل وشرایط تاثیر گذار بر این افراد را در بررسی تطور اندیشه های آنان مورد توجه قرار دهم.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که غالب علما و روحانیون برجسته، اشکال اساسی و بنیادی به اندیشه های شریعتی و بازرگان و سروش دارند، تصریح کرد:همه علما و مجتهدین به این مساله اشاره داشته اندکه این سه تن با درجه ای از شدت و ضعف دچار برداشت التقاطی از دین بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه در ادامه ابراز امید واری کرد در آینده نزدیک، مشروح نقد وبررسی اندیشه های دین پژوهی عبدالکریم سروش از سوی وی در اثری مجزا منتشر شود.

گفتنی است در ادامه این نشست علمی نیز حجت الاسلام و المسلمین غرویان به عنوان ناقد این کتاب ،به بیان انتقادات ساختاری و محتوایی خود از این اثر پرداخت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha