چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از مطالعه و برنامه ریزی برای ارائه نظام جدید آموزشی با محوریت پژوهش خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي مركز خبر حوزه، خالقی در نشستی مشترک با معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در مشهد اظهار داشت: در حال مطالعه طرحی هستیم که از زمان پذیرش افراد به عنوان طلبه، شرایطی برای تحصیل دروس با محوریت و حضور مباحث پژوهشی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این نظام جدید، سطح دو و سه به عنوان زیرساخت های سطح چهار تلقی خواهند شد، گفت: با توجه به حفظ وضع موجود در آموزش و پژوهش، امیدواریم از سال آینده تحصیلی حداقل 50 درصد از مباحث سطح چهار بر مبنای پژوهش باشد.

خالقی همچنین به اقداماتی در جهت ارائه دروس سطح چهار با محوریت صددرصد پژوهشی اشاره کرد و گفت: در حال بررسی و ارائه طرحی برای پژوهشی صد در صد سطح چهار در حوزه خواهران هستیم.

وی افزود: برای هر طلبه و مدرسه به صورت جداگانه کارنامه پژوهشی صادر می شود و در صورتی که طلبه ای یا مدرسه ای در تحقیقات پایانی و پژوهش خود نمره خوبی دریافت نماید، موردتشویق قرار می گیرد و حتی از امتحان ورودی برای سطح چهار معاف می گردد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بر ضرورت تصحیح متون تأکید کرد و اظهارداشت: متأسفانه به نظام ارزشیابی و امتحانات نیز بر اساس پژوهش و تحقیق، نگاه نشده است.

* در حال ترسیم چشم انداز هستیم

وی، اهتمام بر رویکرد دیجیتالی در منابع پژوهشی و کتابخانه ای، پیگیری سرانه پژوهش، استاندارد سازی پژوهش در مدارس خواهران و ... را از جمله فعالیت مورد نظر در این معاونت عنوان کرد و گفت: هم اکنون در حال ترسیم سند چشم انداز برنامه پنج ساله و بازنگری در واحدهای درسی دوره های عمومی  و سطح سه مرکز مدیریت خواهران در بخش پژوهش هستیم.

خالقی به موفقیت طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان نیز اشاره کرد و گفت: بهترین مدارس خواهران در تهران و خراسان وجود دارد، بر همین اساس نشست های مشترکی در جهت دریافت نظرات با این مدارس برگزار می شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: باید آثار تمام فعالیت های پژوهشی حوزه در مدارس علمیه ملموس باشد.

حجت الاسلام پژمان فر به تفاوت پژوهش در مدارس برادران و خواهران اشاره کرد و اظهارداشت: رویکردها، سیاست ها، برنامه و فعالیت های پژوهشی در مرکز مدیریت خواهران قم برای حوزه علمیه خراسان با اهمیت است.

وی به استقلال حوزه علمیه خراسان از طرح های ارائه شده اشاره کرد و گفت: مجموعه تعاملات بین مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مرکز مدیریت خواهران در قم می تواند مؤثر باشد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان از فعالیت گسترده مدرسه علمیه نرجس (س) مشهد گفت و اضافه کرد: این مدرسه توانسته است با فعالیت های گوناگون در سراسر کشور تاثیرگذار باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha