چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

آیت‌الله سبحانی در هم‌اندیشی حجاب، مسئولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی با اشاره به حضور جدی عفت و حجاب در ایران باستان اظهار داشتند: فردوسی که علاقه خاصی به بیان دقیق آداب و رسوم ایرانیان داشته است، در بخش‌های مختلف شاهنامه، حجاب را از مهمترین آداب ایران دانسته است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان دعوت زن به حجاب را دعوت به فطرت‌های درونی بانوان دانسته و افزودند: در ابتدای ظهور اسلام بی‌حجابی قرینه بی‌بند و باری بود و به همین دلیل، اسلام زنان با ایمان را دعوت به حجاب کرده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) خاطرنشان کردند: معنای حجاب گوشه نشینی زن نیست، زیرا اگر زن در خانه بماند نیازی به حجاب نیست، بلکه زنان مسلمان حجاب و کار را با یکدیگر تلفیق می‌کند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه عفاف از حجاب مهمتر است بیان داشتند: زنان مسلمان باید در درجه اول عفت را رعایت کنند، زیرا عفت به معنای غلبه بر هوای نفس است.

ایشان غضب و شهوت را از نعمت‌های الهی برشمرده و اظهار داشتند: غضب و شهوت مانند سربازانی است که باید بوسیله عقل و عفت از آنان به بهترین شکل استفاده کرد.

آیت‌الله سبحانی خواستار توجه مسئولان به گسترش عفت و عفاف در میان اقشار مختلف جامعه شده و یادآور شدند: حضور زنان مسلمان با حجاب در شئون مختلف جامعه، نشان دهنده غلبه اسلام بر مسیحیت است، زیرا در غرب هرگونه عملی آزاد است و حجاب، غلبه اسلام بر مسیحیت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام صادق(ع) نسبت به آغاز فعالیت‌هایی در جامعه برای کمرنگ کردن حجاب هشدار داده و تصریح کردند: دشمنان علاوه بر تضعیف حجاب درصدد ترویج برهنگی هستند تا تمام ارزش‌های اسلامی را از بین ببرند، به همین دلیل دولت باید از راه‌های مختلف ضمن زمینه‌سازی برای فرهنگ حجاب به صورت عملی در این زمینه تلاش کند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه حفظ حجاب نقض حقوق بشر نیست تأکید کردند: حجاب به هیچ وجه محدودیت زن نیست بلکه دخالت‌های بی مورد برخی نهادهای بین‌المللی در این زمینه، تجاوز به حریم حکومت اسلامی است، زیرا اسلام و مکتب‌های الهی مبنای اصلی حجاب هستند.

ایشان افزودند: ملت‌ها فرهنگ‌های متفاوتی دارند و قطعا شیوه پوشش و زندگی تمدن‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و چون فرهنگ اسلامی اینگونه ایجاب می‌کند که زن پوشیده باشد و ملت هم آنرا پذیرفته، پس هرگونه اظهار نظر غیر مسئولانه در این زمینه، نقض حقوق بشر به شمار می‌رود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شبهات ایجاد شده در زمینه ارث زنان یادآور شدند: اگر قوانین اسلامی را با دقت مطالعه کنیم متوجه می شویم بیشتر دارایی‌های موجود، متعلق به زنان است، زیرا تمام هزینه‌های زن برعهده مرد است، به همین دلیل اسلام از تمامی مکاتب، احترام بیشتری برای زنان قایل است.

آیت‌الله سبحانی در پایان تصریح کردند: در زمینه گسترش حجاب و عفت عمومی ملت و مراجع پشتیبان دولت هستند و دولت نیز باید با برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه فعالیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha