سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ایجاد گرایش های تخصصی در فقه ضروری است و باید مباحث عبادی، سیاسی، اعتقادی، تربیتی و دیگر موضوعات فقهی از یکدیگر تفکیک و به یک رشته تخصصی تبدیل شوند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی در گفتگو با نشریه حوزوی خشت اول افزود: کسی که می خواهد در علوم حوزوی متخصصی شود باید مجتهد باشد، زیرا در غیر این صورت مقلد می شود نه متخصص.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تخصص آن است که شخص علاوه بر احاطه بر آراء و اقوال، قدرت اظهار نظر و تعیین خطا و صواب و توانایی نظریه پردازی در آن علم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تعریف تخصص گرایی در علوم حوزوی نیازمند آشنایی دقیق با حوزه هستیم اظهار داشت: حوزه، تشکیلاتی است که هدف آن تبلیغ رسالت الهی، حفظ مبانی دینی و دفاع از ارزش ها و اعتقادات اسلامی است لذا علوم اسلامی شامل آن علومی است که دین به نحوی در آنها نظر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی، علوم انسانی را از مصادیق علوم حوزوی دانست و افزود: در مورد طب نیز روایات پزشکی فراوانی در منابع اسلامی وجود دارد و به تعبیر دیگر، طب اسلامی داریم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha