سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

روابط اردن با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بر خلاف منافع ممالک عربی و اسلامی بوده و هست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، نماینده جنبش اسلامی فلسطین در تهران در مقاله ای که در ماهنامه پاسدار اسلام وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به چاپ رسیده است، ضمن تحلیل نقش تخریبی اردن علیه مقاومت فلسطین آورده است: وجود روابط محرمانه سیاسی- امنیتی و استراتژیک بین اردن و رژیم صهیونیستی، تعجب آور نیست، زیرا بر اساس منابع تاریخی معتبر این کشور بعد از جنگ جهانی اول و با هدف تحقق برنامه های کشور انگلیس تشکیل شده است.

ابوجهاد با اشاره با گفتگوی اخیر عبدالله دوم پادشاه اردن با روزنامه صهیونیستی هارتص آورده است: او در این گفتگو مدعی شده که می توان حق بازگشت آوارگان فلسطینی را برچید و تأکید کرده است که اردن و اسراییل در مقابله با حماس ، حزب الله و ایران در یک سنگر واحد قرار دارند.

وی در این نوشتار به نقش اردن به عنوان حایلی برای حمایت از صهیونیست ها در برهه های زمانی مختلف اشاره کرده و یادآور شده است: اردنی ها در چارچوب قرار داد وادی عربی، بخش هایی از خاک خود را برای مدت 99 سال به رژیم صهیونیستی اجازه دادند و شاه حسین یکی از مهمترین حامیان رژیم بعثی در جنگ علیه جمهوری اسلامی بود.

در ادامه این مقاله آمده است: در بعد امنیتی هم روابط امنیتی اردن با رژیم صهیونیستی و تبادل اطلاعات در مورد مبارزان فلسطین به طور مستمر ادامه دارد به نحوی که می توان گفت: شبکه ای گسترده از روابط امنیتی و اطلاعاتی بین طرفین موجود است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در تهران در مقاله خود از اینکه رهبران عرب امروز، رژیم صهیونیستی را دشمن خود نمی بینند ابراز تأسف کرده و آورده است: از نظر اردنی ها رژیم صهیونیستی اکنون به هم پیمانی برای عرب ها تبدیل شده است و امپراطوری هسته ای رژیم صهیونیستی که هم اکنون نیز سرزمین های عربی را در اشغال خود دارد، دیگر دشمن محسوب نمی شود.

ابوجهاد در ادامه آورده است: از آن تأسف بارتر اینکه اردن از مدتی پیش پرچمدار معرفی ایران و برنامه های صلح آمیز هسته ای این کشور به عنوان خطر اصلی تهدید کننده عرب ها می باشد.

وی در پایان مقاله خود چنین نوشته است که: رژیم صهیونیستی و رهبر آن اولمرت که طعم تلخ شکست را از مقاومت فلسطینی و لبنانی چشیده است، امروز یک چشم خود را به تلاش های صورت گرفته برای شکست مقاومت در منطقه عربی و اسلامی دوخته و چشم دیگرش معطوف توافقنامه ملکه و گام های برداشته شده رهبران عرب که خود یک رویای دیرپای صهیونیستی است، معطوف کرده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha