دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

جت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل گفت: یکی از دغدغه‌های پدرم معرفی شخصیت امام(ره) به جوانان بود و لذا در دیدار مسئولان کشور و مدیران صدا و سیما تأکید می کردند که ابعاد شخصیت علمی، فقهی و سیاسی امام خمینی(ره) برای جوانان بازگو شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در گفتگوی مفصلی با هفته نامه افق حوزه افزود: ایشان نسبت به مسایل فرهنگی جامعه دینی حساس بودند و از مسایل و مشکلاتی که برای مردم به وجود می‌آمد رنج می‌بردند.

فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی با بیان اینکه ایشان علاوه بر فقه و اصول در تفسیر نیز از توانایی بالایی برخوردار بودند، گفت: نسبت به تکامل علمی و اخلاقی فرزندان خود بسیار نصیحت و راهنمائی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، به توجه آن مرحوم به مسایل روز اشاره کرد و یادآور شد: بر همین اساس دستور دادند تا بخشی از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به بررسی مسایل مستحدثه فقهی اختصاص داده شود.

وی افزود: ایشان از آغاز حرکت  انقلابی امام خمینی(ره) در خدمت ایشان و تا آخرین لحظه معتقد به حقانیت راه ایشان بود و همین امر باعث تبعید معظم‌له شد.

مسئول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را از مدافعان نظریه ولایت‌فقیه دانست و خاطرنشان کرد: گاهی در مجلس درس می‌گفتند که اگر کسی واقعا در فقه تبحر داشته باشد، نباید در مسأله ولایت مطلقه فقیه تردید کند.

وی افزود: ایشان یکی از افراد بسیار مؤثر در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبری جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجلس خبرگان رهبری بودند.

خاطرنشان می‌شود متن کامل گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی از طریق پایگاه حوزه نیوز (هفته نامه افق حوزه) قابل دریافت است. 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha