شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
کد خبر: 223948
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۵

دهمین المپیاد علمی طلاب مرکز جهانی علوم اسلامی با شرکت بیش از 900 نفر نفر از طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی هم‌زمان در چهار استان خراسان رضوی، قم، اصفهان و گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرفاطمی مسئول برگزاری این المپیاد علمی در حاشیه برگزاری این رقابت به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: مرکز جهانی علوم اسلامی برای افزایش سطح کیفی دانش‌پژوهان خود  و بازنگری در آموخته‌های آنان و نیز ایجاد زمینه حضور آنان در مقاطع بالاتر تحصیلی، اقدام به برگزاری این المپیاد کرده است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، طلاب 36 ملیت در رشته‌های علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ، فقه و معارف، کلام اسلامی، عمومی و تمهیدی و ... در پنج سطح به رقابت پرداخته و در ‌صد دقیقه به صد سؤال پاسخ می‌دهند.

وی افزود: این رقابت علمی در دو مرحله برگزار می‌شود و داوطلبانی که بتوانند شصت درصد از سؤالات مرحله نخست را پاسخ دهند، به مرحله دوم راه می‌یابند که در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرفاطمی از استقبال طلاب غیرایرانی در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: در صورت ایجاد شرایط لازم زمینه حضور طلاب ایرانی نیز در این رقابت فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ده هزار طلبه از صد کشور جهان در حوزه علمیه قم حضور دارند و در مقاطع مختلف حوزوی مشغول تحصیل هستند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha