دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

مراسم اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله مصلحی اراکی, با حضور حضرات آیات جوادی آملی, محقق داماد, امینی, طلاب و فضلا و سایر فرهیختگان عرصه دین, در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, در این مراسم آیت الله حائری شیرازی, با بزرگداشت مقام آیت الله مصلحی اراکی(ره) اظهار داشت: مقامات علمی و آخروی که آیت الله مصلحی اراکی به دست آورده در سایه محبت به اهل بیت علهیم السلام و صبر و استقامت در کسب معارف دینی بود, اگر کسی محبت اهل بیت علهیم السلام را پذیرفت, مسلماً در معرض امتحان و آزمایشات فراوانی قرار خواهد گرفت و بدین وسیله مقام و منزلت او در نزد خدا بالا خواهد رفت.

امام جمعه شیراز, ملاک قبولی اعمال را اخلاص در انجام آن دانست و افزود: گاهی انسان گمنام بواسطه اخلاص در اعمال و رفتار خود, مورد پذیرش باری تعالی واقع می‌شود, اما چه بسا اعمال بزرگانی بواسطه عدم اخلاص در درگاه الهی پذیرفته نمی‌شود و اگر کسی ظرفیت هدایت و رستگاری داشته باشد, یک عمر مجاهده, مسیر ترقی و سعادت او را فراهم خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم احترام به بزرگان دین و مداومت بر محبت اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: نماز و روزه, معرّف شخص نیست, بلکه نشان دهنده اعمال اوست و آنچه ماهیت و هویت انسانی را ترسیم می‌کند محبت او به صالحان است, زیرا محبت سبب هم سانی با محبوب می‌گردد و از این رو روز قیامت هر کسی با امام و محبوب خود محشور خواهد شد.

آیت الله حائری شیرازی, در پایان با اشاره به ماهیت ولایت پذیری و قابلیت پرچمداری حق و عدالت توسط ایرانیان گفت: هر چند خاک ایران توسط دیگران بطور نظامی فتح شد, ولی با توجه به پاکی باطن ایرانیان, قلب و روح و فرهنگ آنان توسط حضرت علی علیه السلام فتح شد و همین امر سبب گردید ایرانیان به عنوان پرچمداران هدایت و روشنفکری در جهان وارد صحنه‌های مبارزه با بی عدالتی گردند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha