دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی استان اصفهان با حضرت ‌آیت‌الله مظاهری دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت ‌آیت‌الله مظاهری در ابتدای این دیدار، از تأمین امنیت به عنوان یکی از مسئولیت های خطیر نیروی انتظامی یادکرده و ضمن تبیین جایگاه ویژه مقوله امنیت در اجتماع، از تلاش ها و زحمات پرسنل نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت تقدیر کردند.

ایشان یکی از ابعاد امنیت را امنیت اجتماعی دانسته و خاطرنشان کردند: اگر چه این مهم در شرایط کنونی با اقداماتی که از سوی نیروی انتظامی صورت پذیرفته، از مطلوبیت نسبی برخوردار است، ولی مسئولین این نهاد مقدس و سایر نهادهای مربوطه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با برنامه ریزی و کار فرهنگی، تلاش وافر نموده و با اجرای دقیق و بدون تبعیض قانون و برخورد مقتدرانه و توأم با مهر و عطوفت، میزان مطلوبیت امنیت اجتماعی را افزایش دهند.

حضرت ‌آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود، حاکمیت اخلاق در جامعه را یکی دیگر از ابعاد امنیت دانسته و با تشریح برخی از ویژگی های جامعه اخلاقی، برلزوم استقرار امنیت اخلاقی در جامعه تأکید کردند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کردند: اگر اخلاق اسلامی حقیقتا در جامعه حکم فرما شود و رذائل اخلاقی در انسانها ریشه کن گردد، مردم به سوی گناه و مفاسد اخلاقی نخواهند رفت و نیروی انتظامی در جهت نیل به این هدف مهم و اساسی باید جوانان را به سمت ارتباط با معنویات و ارتقای سطح ارزش های الهی و معنوی سوق دهد.

حضرت ‌آیت‌الله مظاهری در ادامه به توصیف امنیت روحی و روانی به عنوان یکی دیگر از ابعاد امنیت پرداخته و خاطرنشان ساختند: اگر ایمان مردم تقویت شود و روح تقوا در زندگی آنان حاکم گردد به اطمینان قلبی خواهند رسید و در این صورت از دغدغه ها و اضطراب هایی که به آن گرفتار شده اند رهایی خواهند یافت.

ایشان تحقق امنیت روانی را وظیفه روحانیت و مسئولین فرهنگی دانسته و خاطرنشان کردند: شرط تحقق این آرمان، ارتباط مستمر مردم با روحانیت، مسجد و جلسات مفید دینی و مذهبی می باشد.

در ابتدای این دیدار سردار پاسدار صدرالسادات، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گزارشی از عملکرد این نیرو را ارائه کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha