سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

همایش یک روزه «رسالت بانوان در عصر غیبت» به همت کانون خادم الرضا و ستاد برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، با حضور بانوان فرهیخته و سخنرانی مدیر حوزه علمیه قم، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسینی بوشهری، در این همایش با تبیین لزوم شناخت مبانی و حقیقت انتظار اظهار داشت: یکی از باورهای اعتقادی شیعه، انتظار شخصیتی است که جهان را پر از عدل خواهد کرد و بشر را از تضادهای گوناگون استبداد و استکبار نجات می‌بخشد و مساوات و برابری را در چارچوب احکام اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه افزود: شخص منتظر با تمام وجود به حرکت و پویایی دست می‌زند، چنانچه در متون اسلامی از انتظار به عنوان بهترین عمل تعبیر شده است و به معنای انزوا و گوشه‌گیری نیست.

مدیر حوزه علمیه قم، با اشاره به نگاه ادیان الهی و مکاتب غیر دینی به مفهوم انتظار اظهار داشت: تمام مکاتب اعم از الهی و غیر الهی، ظهور نجات بخشی که عدالت را تحقق می‌بخشد، انتظار می‌کشند و همه چشم به راهند، اما ویژگی‌ منجی را نمی‌توانند به تصویر بکشند؛ شیعه تنها مکتبی است که با بهره‌گیری از روایات ناب اهل بیت علیهم‌السلام، اوج شناخت را نسبت به یگانه عدالت گستر و منجی بشریت داراست.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسینی بوشهری، در تبیین الگوی رفتاری بانوان مسلمان تصریح کرد: در عصر جاهلیت نسبت به بانوان، به گونه‌ای ناشایست توجه می‌شد و هیچگاه جایگاه آنان شناخته نشد، ولی در اسلام  جایگاه زن تا جایی اوج می‌گیرد و به کمال می‌رسد که در وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تجلی پیدا می‌کند، به گونه‌ای که حضرت ولی‌عصر(عج) ایشان را الگوی رفتاری خود معرفی می‌کند، لذا تقوی، خودسازی، پاکدامنی و انتظار فرج، از صفات منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه سنگین بانوان، تربیت منتظران حضرت مهدی(عج) است، نحوه رفتار زنان، با همسران و فرزندان باید به گونه‌ای باشد که مورد رضایت حضرت زهرا(س) و ولی‌عصر(عج) قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش فعال بانوان در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و سیاسی خاطرنشان کرد: اگر حضور پر رنگ بانوان در عرصه انقلاب و صبر آنان در شهادت فرزندان خود نبود، انقلاب به جایگاه شایستة خود نمی‌رسید.

بر اساس این گزارش در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین بنایی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئول برگزاری جشن‌های دهه مهدویت، با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، بر شناخت بانوان به رسالت سنگین خود در عصر غیبت تأکید نمود.  


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha