دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

سخنان و تعلیمات ائمه معصومین علیهم‌السلام، سرنوشت زندگی انسان را دگرگون می‌کند، هر چه بیشتر از خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت بهره‌مند شویم، به همان اندازه سعادت دنیا و آخرت نصیب ما می‌گردد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, آیت‌الله علوی گرگانی صبح امروز، در دیدار جمعی از فرمانده‌هان نیروی زمینی سپاه پاسدران شرکت کننده در طرح بصیرت، با استناد به روایات اسلامی اظهار داشتند: بعضی تصور می‌کنند سعادت و نیک‌بختی انسان، در فراوانی اموال و اولاد است در حالیکه از دیدگاه مکتب وحی، سعادت بشر به اعمال صالح بستگی دارد.

ایشان در ادامه افزودند: بردباری از صفات برجسته و از خصوصیات مومنین می‌باشد، بگونه‌ای که خداوند بنده‌ای را که در برابر ناملایمات بردباری پیشه کند دوست می‌دارد و به او مباحات می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم، در آستانه ماه مبارک رمضان، با اشاره به وظایف مومنین در این ماه تصریح کردند: ماه مبارک رمضان با بعد ملکوتی انسان سنخیت دارد، حقیقت ضیافت خدا تعلیمات الهی، تقویت روح عبادت و بندگی و ارتزاق معنوی است.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: امروز جهان در آشفتگی غوطه‌ور است، خلاء معنویت سراسر جهان را فراگرفته، فقر مادی و مذهبی حاکم بر جوامع انسانی تأسف بار و رقت انگیز است و بسیاری از ملت‌ها از جمله مردم مظلوم عراق، شرایط سختی را سپری می‌کنند.

ایشان با تصریح بر لزوم حفظ وحدت اسلامی تأکید کردند: قدر نعمت‌های الهی را بدانیم، گروه‌های مختلف و مردم را ارج نهیم و مطیع بزرگان و رهبر عزیزمان باشیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha