چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
کد خبر: 226709
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲

طلاب پاکستانی حوزه علمیه قم، مسایل فرهنگی، مذهبی و سیاسی پاکستان را بررسی کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه, حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن مولایی، با استناد به روایتی از حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها بیان داشت: وجود قدسی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرماید خداوند روزه را واجب کرد تا ریشه‌های اخلاص در دل انسان‌ها محکم و پا بر جا باشد.

وی افزود: میزان ایمان در میدان مبارزه با هوای نفس و کنترل خواسته‌های نفسانی مشخص می‌شود، کسی که برای رضای خدا از خوردن و آشامیدن امتناع نماید آرام آرام ارتباط خود را با خدای متعال زلال می‌کند و خلوص و صفای خود را بیشتر می‌کند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه در ادامه یادآور شد: اهتمام به نماز و روزه از ویژگی‌های برجسته علمای پیشین بود و روزه برای آنان مانند مرکبی بود که آنها را به کمال بندگی و اخلاص برساند، زیرا اگر اخلاص زیاد شود نور خدا در انسان تجلی پیدا می‌کند.

مدیر، مرکز خبر حوزه‌های علمیه، با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله العظمی بهجت در کسب مقامات معنوی گفت: آیت‌الله العظمی بهجت بواسطه توجه خاص به فرامین الهی، به ویژه روزه و مبارزه با هواهای نفسانی، دارای چنان صفای روح و بصیرتی شده‌اند که بسیاری از حقایق را می‌بینند و می‌شنوند.

در ادامه این گردهمایی یکی از روحانیون پاکستان، با اشاره به شرایط حاکم بر این کشور و نقش شیعیان در فرآیند آن اظهار داشت: شیعیان در پاکستان با وجود اهداء شهدای بی‌شماری، همچنان با افتخار در این کشور زندگی می‌کنند و این در حالی است که دشمنان شیعه، دارای چهره‌ای منفور در انظار مردم پاکستان می‌باشند.

وی افزود: با رهبری مجاهدانه و حکیمانه علامه سید ساجد علی نقوی، شیعه به جایگاه واقعی خود خواهد رسید و در این راستا مجلسی متشکل از علمای شیعه و سنی تشکیل گردیده، تا این دو مذهب با حفظ وحدت در یک جبهة واحد علیه استکبار جهانی مبارزه کنند.

وی سید ساجد علی نقوی را پیرو راستین امام راحل(ره) برشمرد و افزود: او شخصیتی متأثر از افکار بلند نورانی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است. 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha