دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: در بسیاری از کشورهای اسلامی با حلول ماه مبارک رمضان اقدام به تخفیف اجناس به مردم می‌کنند و در کشور ما نیز باید فروشگاهها، موسسات اقتصادی، کسبه و اصناف با تخفیف اجناس به مردم، نفوذ فرهنگ دینی اسلامی را در جامعه نشان دهند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار نمایندگان اصناف اظهار داشتند: موقعیت اصناف در طول تاریخ ممتاز بوده و دارای کارنامه بسیار قابل قبولی می‌باشد و همیشه در کنار محافل دینی با بزرگان و مراجع بوده اند و کانون حسینیه ها و مساجد به وسیله اصناف گرم بوده است.

ایشان افزودند: اصناف کشور همیشه در کنار برنامه های مذهبی بوده اند و بازارها، مرکز عزاداری امام حسین (ع) بوده و در مسایل سیاسی در کنار بزرگان دین، تصمیمات بسیار خوبی می‌گرفتند.

این مرجع تقلید، نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار موثر بیان کرد و خاطرنشان کردند: هر وقت حضرت امام خمینی (ره) دستور می‌دادند همه بازارها بسته می‌شد و چهره مملکت دگرگون می‌گشت و دستگاه طاغوت به وحشت می‌افتاد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: نمایندگان اصناف باید با توصیه و مراقبت و فرهنگسازی آنها نصیحت نمایند و مواظب باشند آبرویی که در پیشگاه خداوند و جامعه اسلامی کسب کرده اند به وسیله سود جویان زیر سوال نرود.

این مرجع تقلید با اشاره به نزدیکی حلول ماه مبارک رمضان خاطرنشان کردند: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و خالص شدن است که در سایه روزه این ماه، جسم انسان از ناخالصیها و روح او از ناپاکیها پاک می شود.

معظم‌له تصریح کردند: در این ماه کارهایی که جنبه خدماتی، انسانی و مردمی دارد ثوابش 70 برابر خواهد بود.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان روایتی از امام صادق (ع) که جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در آن یک فقیر نباشد گفتند: سالی خشک ، تورم جهانی و داخلی و تهدیدات دشمنان با رفتن به در خانه در ماه رمضان حل خواهد شد و ما باید در این ماه کاری کنیم که چهره جامعه عوض شود و هرکس به اندازه خود به نیازمندان کمک کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha