چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه برای همه طلاب و روحانیون است و هیچ کس حق انحصاری در حوزه ندارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ آیت‌الله یزدی، در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: هرکس باید مرز خود را بشناسد و از مسیر قانونی گام بردارد و این گونه نیست که همه کارها در اختیار یک نفر است.

وی به شرح وظایف نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: شما از طرف طلاب برای رفع مشکلات و ارائه نظرات و پیشنهادات طلاب و روحانیون انتخاب شده‌اید و وظایف شما همچون وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست که کسی را برای انجام کار اجبار و یا بازخواست کنید.

آیت‌الله یزدی، سوال کردن را امری درست و بجا دانست و گفت: سوال کردن برای رفع ابهام هیچ ایرادی ندارد، اما بعضی از اوقات سوالات با اهدافی خاص مطرح می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه به بعضی از توقعات نمایندگان طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این حق برای شما نیست که بگویید این مدیر نباید باشد و یا آن معاون را باید برداشت.

آیت‌الله یزدی به طرح‌های مفید مجمع نمایندگان طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: دبیرخانه مجمع باید این طرح‌ها را سریع‌تر به جامعه مدرسین ارسال کند.

وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: شما حق سوال و گرفتن جواب و راهنمایی را دارید، اما حق امر و نهی به مراجع، شورای عالی و دیگر مدیریت‌ها را ندارید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رفع اختلافات داخلی در مجمع اشاره کرد و گفت: واحد بازرسی و نظارت جامعه مدرسین عملکرد مجمع و نهادهای زیر مجموعه خود را با دقت زیر نظر دارد. 

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت ویژه روحانیت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: امروز کشور در دست روحانیت است و این نعمت بسیار بزرگی است و باید قدردان این نعمت برای حفظ اساس و حاکمیت نظام باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه، به نقش مراجع عظام در حفظ حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت:‌ حفظ شان مرجعیت از وظایف نهادهای حوزه است و باید به محضر مراجع رفت، حقایق را با دلایل تشریح کرد و از آنها راه چاره خواست.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha