پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیست‌وششمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از روحانیون شاغل و همچنین پیشکسوتان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تجلیل به عمل می‌آورد.

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با بیان این خبر گفت: همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی 25از پنج‌شنبه دی به مدت دو روز در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مستشاری افزود: مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در واقع نماینده حوزه‌های علمیه در مجامع دانشگاهی هستند که به عنوان مسئول و یا استاد به کارهای فرهنگی و علمی مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در سال دوبار برگزار می‌شود که مباحث، اسلامی شدن علوم در دانشگاه‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در این همایش آیت‌الله جوادی‌آملی پیرامون مباحث اسلامی شدن علوم در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم پیرامون طرح تحول اقتصادی سخنرانی خواهند کرد.

وی با تشکر و قدردانی از جامعه مدرسین حوزه به خاطر اهمیتی که برای دانشگاه و قشر دانشگاهی قائل است افزود: شرکت‌کنندگان در این همایش، پنجشنبه بعدازظهر میهمان جامعه مدرسین خواهند بود و از روحانیون شاغل و پیشکسوتان عرصه حضور در دانشگاه تجلیل به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام مستشاری به حضور روحانیون و مبلغان در ایان محرم در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: محرم امسال که همزمان با برگزاری امتحانات دانشجویان بود، مراسم عزاداری بسیار پرشور برگزار شد و مبلغان فاضل زیادی به دانشگاه‌ها اعزام شدند که استقبال از آنان بسیار خوب بود و جلسات مفید و موثری برگزار شد.

وی افزود: روحانیونی که در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند غالباً از اساتید، مشاورین و کارشناسان دینی هستند.

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، اعزام مبلغ به دانشگاه‌ها را یکی از مفیدترین کارهای بعد از انقلاب در دانشگاه‌ها بیان کرد و اظهار داشت: امروز حضور روحانیون در دانشگاه‌ها یک ملجاء و پناهگاهی برای دانشگاهیان است که آنان را از لحاظ مشکلات روحی، اخلاقی و دینی آرام و یاری می‌کنند.

وی در پایان با تشکر از سیمای جمهوری اسلامی گفت: در محرم امسال طرح جدیدی بین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و شبکه اول سیما بود که هر روز مراسم عزاداری یکی از دانشگاه‌ها را به تصویر می‌کشید و آن را پخش می‌کرد که بسیار کار مفیدی بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha