چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 231023
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۵

کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی یک جنایت فرهنگی سازمان یافته بود که همچنان ادامه دارد و هدف از آن تهی‌سازی شخصیت جامعه اسلامی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محسن اراکی روز گذشته در یادواره طلبه شهید مصطفی مازح با اشاره به فتوای تاریخی حضرت امام به قتل سلمان رشدی مرتد گفت: سلمان رشدی جریانی بود که یکی از مهمترین مقوّمات شخصیت و مقدسات اجتماعی که عقاید دینی مردم است را مورد هجوم قرار داده و فتوای حضرت امام کمر این جریان را شکست.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: استعمار فرانو در صدد است رابطه مردم با امام زمان (عج) را از طریق فقها و ولایت فقیه قطع کند.

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات بشریت و ادیان، جنایتی بزرگ است افزود: حرکت سلمان رشدی تنها یک حرکت فردی برای توهین به مقدسات جامعه بشری و قداست‌زدایی از مقدسات انسانی نبود بلکه تهی و نابود کردن یک امت و جامعه بود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: جنایت فرهنگی از بمب اتم در کشتن هزاران انسان وحشتناک‌تر است، زیرا این کار یک جامعه و امت را از خود تهی و نابود خواهد کرد.

وی به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: حکومت امویان که امام حسین (ع) را واداشت تا قیام سرنوشت‌ساز را به راه بیندازد، تهی شدن آن جامعه از شخصیت و هویت خود بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: شاخصه یک امت زنده و با شخصیت اسلامی و دینی این است که در برابر ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها بی‌تفاوت نمی‌ماند.

وی یادآور شد: هویت دین محمدی در برابر کافران و گمراهان انحرافی و ضد الهی سرسخت‌ و تسلیم‌ناپذیر است، چون از هویت الهی و شخصیت قرآنی محکمی برخوردار است.

این استاد حوزه به عظمت انقلاب اسلامی در جهان اشاره و تصریح کرد: بذر نهضت حسینی در نهاد این جامعه شکوفا شده و آمادگی دارد در برابر ظلم و ضد ارزش‌ها یک پارچه شود و موضع منفی علیه ضد ارزش‌ها بگیرد و به عنوان جامعه مدافع از ارزش‌ها قد علم کند.

آیت الله اراکی گفت: امروز جریان سازش و تسلیم فلسطین همان جریان بی‌هویتی و تداوم جامعه اموی است که بعضی‌ از عرب‌ها در برابر ظلم بی‌تفاوت و یا همراه آن هستند.

خاطرنشان می‌شود: طلبه بسیجی شهید مصطفی مازح اولین فدایی در اجرای حکم حضرت امام (ره) در قتل سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha