سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

باید جایگاه دانش‌های دینی در کشور به خوبی معرفی شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سلسله‌ نشست‌های مدیران مدارس علمیه با هدف هم‌اندیشی و بررسی نقاط ضعف و قوت مدارس و ارایه راه‌حل‌های کاربردی به همت معاونت مناطق و مدارس حوزه علمیه قم با حضور معاونت پژوهشی حوزه علمیه در مدرسه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی (ره) برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه در این نشست بر لزوم همکاری مجموعه‌های حوزه در زمینه فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر حرکت دانش‌محور دارد و اطلاعات علمی به بزرگترین منبع درآمد دولت‌های بزرگ دنیا تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عماد ادامه داد: سال گذشته 980 میلیارد دلار درآمد آمریکا ناشی از فروش و تبادل اطلاعات علمی بوده است که این رقم برابر درآمد فروش چند سال نفت ایران است.

وی افزود: این در حالی است که اسلام پیش از هر مکتبی و بیش از هر دین و آیینی بر اصل علم‌آموزی، دانش‌محوری و تولید فن‌آوری تاکید کرده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه بیان داشت: وضعیت فعالیت‌های پژوهشی و تولید دانش با انتظارات کشورمان در حد مطلوب نیست و نیازمند اقدامات جدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد به معرفی بخش‌های معاونت پژوهشی حوزه پرداخت و اظهار داشت: بخش مدیریت مطالعات پژوهشی به فعالیت‌هایی در زمینه نیازسنجی به روش علمی در حوزه علوم مختلف دینی و نیز علمی کردن و استانداردسازی پژوهش‌ها و توسعه علوم می‌پردازد.

وی تصریح کرد: اداره امور پژوهشی نیز در زمینه شناسایی، سنجش میزان مهارت پژوهشگران، ساماندهی امور پژوهشگران و امور محصولات پژوهشی، همچنین کتب و مقالات و هماهنگی میان مراکز و تعامل آنها با ارگان‌های مختلف کشور اقدامات موثری انجام داده است.

معاون پژوهشی حوزه، تاسیس انجمن‌های علمی فعال در 11 گروه با بیش از 1500 پژوهشگر ممتاز را از توفیقات معاونت پژوهشی دانست و اظهار داشت: از مدیران مدارس، انتظار داریم در محیط مدرسه، نقش حوزه‌های علمیه در پیامدهای آینده کشور و دنیا را برای طلاب شفاف‌تر نمایند و از طلابی که در زمینه‌های پژوهشی فعالیت می‌کنند تقدیر و تشویق به عمل آید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha