شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024

سومین نشست از سلسله نشست‌های نقد کتاب دفتر جنبش نرم افزاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با عنوان «نقد کتاب تقریر برهان صدیقین» برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،  مدیر دفتر جنبش نرم افزاری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این نشست سومین نشست از سلسله نشست‌های نقد کتاب دفتر جنبش نرم‌افزاری است و در آن به نقد و بررسی کتاب «تقریر برهان‌ صدیقین»، اثر حسین عشاقی اصفهانی پرداخته شد.

عبدالمجید مبلغی افزود: در این نشست که با حضور مولف کتاب «تقریر برهان‌ صدیقین» برگزار شد، حجج‌‌اسلام علی شیروانی مدرس و مولف فلسفه اسلامی، عسگری‌ و سلیمانی به نقد این کتاب پرداختند.

وی در ادامه، نقد کتاب را مهم‌ترین فعالیت در چرخه پژوهش دانست و اظهار داشت: نشست‌های نقد کتاب سبب می‌شود موضوع مورد بحث در کتاب دوباره مورد پژوهش عالمانه قرار گیرد که این امر تکمیل کننده بحث‌های پژوهش درون کتاب به شمار می‌رود.

مدیر دفتر جنبش نرم‌افزاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معرفی کتاب‌های موثر و مفید به صورت علمی و نقادانه از دیگر اهداف نقد کتاب است که این امر خدمتی به کتاب مورد نقد محسوب می‌شود.

مبلغی نقد کتاب را ادامه فرایند پژوهشی درون کتاب دانست و افزود: با توجه به اینکه در نشست‌های نقد کتاب، مضمون پژوهشی کتاب پس از نقد، بار دیگر مورد بازبینی قرار می‌گیرد، از این رو می‌توان نقد کتاب را گامی مهم بعد از نشر کتاب عنوان کرد.

وی هدف فراگیر کردن ادبیات نقد را از دیگر اهداف نقد کتاب در جامعه علمی کشور برشمرد و ابراز داشت: امیدواریم با رویکرد جدی و موثر به نقد کتاب، این مسئله به عنوان برنامه‌ای جدی در پژوهش مورد توجه قرار گیرد و ادبیات نقد کتاب در حلقه‌های گفت‌وگوی علمی و نشست‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha