چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی گفت: این مرکز از سال 1375 همانند مرکز خدمات حوزه علمیه قم، خدمات ارزشمندی به طلاب و روحانیون ارائه می دهد.

حجت‌الاسلام عدالت افزود: طلاب مدارس علمیه و روحانیون مستقر در شهرهای محلات، خمین، آشتیان، تفرش، ساوه و اراک که نزدیک به دو هزار نفر می باشند، از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

وی پرداخت وام قرض‌الحسنه، بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی، طرح معیشت را از جمله خدمات همگانی برای طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: پرداخت حقوق به خانواده متوفیان، از کار افتادگان و معمرین روحانی از دیگر اقدامات مرکز خدمات در حوزه علمیه اراک می‌باشد.

حجت‌الاسلام عدالت با اشاره به خدمت رسانی در بخش مسکن اظهار داشت: با عنایتی که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در قم به مقوله مسکن داشتند، مراکز خدمات استان‌ها نیز فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده‌اند.

وی افزود: به منظور رفع مشکل مسکن، از طلاب و روحانیون متاهل و غیرشاغل پایه چهار به بالا، ثبت نام به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به هشتاد نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: این مرکز از شورای مسکن استان خواست تا زمینی را که پیش از این طرح، خریداری کرده بود در قالب مسکن مهر قرار دهد، تا بتوانیم از وام ساخت آن برای ایجاد سرپناهی برای این تعداد طلبه و روحانی استفاده کنیم.

وی معاضدت قضایی از طلاب و روحانیونی که دچار مشکلات قضایی شد‌ه‌اند را از فعالیت های جانبی مرکز خدمات عنوان کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی، همچنین به تعامل با شخصیت‌های برجسته استان جهت حل مشکلات اشاره کرد و گفت: شخصیت‌هایی همچون نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، همواره عنایت ویژه‌ای به مرکز خدمات داشته‌اند و سعی کرده‌اند به هر نحوی از این مرکز حمایت کنند.

وی تبلیغ دین و نشر آن را منوط به فراغت فکر دانست و گفت: طلاب و روحانیون مستقر و طرح هجرت که زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه هستند، در اخذ تسهیلات دارای اولویت می باشند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی به توزیع برگه‌های سهام عدالت میان طلاب و روحانیون اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم، برگه های سهام طلاب و روحانیون در هر استان توزیع گردید و طبق اعلام دولت، سود سهام، آن از سال 1387 تا کنون به طور یکجا واریز می‌گردد.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha