سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مسئول غرفه مرکز علمی و تحقیقاتی دارالعرفان شیعی اظهار داشت: این مرکز علمی و تحقیقاتی در سال 1377 فعالیت خود را تحت اشراف اندیشمند فرزانه حجت‌الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان آغاز نمود.

حجت‌الاسلام محمدی در گفت‌وگو با مرکز خبر با اشاره به لزوم پاسداشت از مرزهای اعتقادی مکتب اهل‌بیت (ع) گفت: افزود: در جهت پاسداشت از مرزهای عقیدتی مکتب اهل‌بیت اهداف این مرکز عبارتند از تلاش جهت شناساندن فرهنگ ناب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در داخل و خارج کشور، گردآوری و تالیف و تدوین مقالات، متون، کتب دینی و ترجمه به زبان‌های مختلف و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری برای سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی.

مسئول هماهنگی پایگاه اطلاع‌رسانی دارالعرفان ادامه داد:انجام مبادلات فرهنگی و هنری از طریق ارایه خدمات و کالاهای فرهنگی و هنری از قبیل کتاب، مطبوعات، نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای یارانه‌ای کمک به حفظ حراست میراث فرهنگی و دینی کشور و برقراری ارتباط و تعامل با مراکز فرهنگی و هنری دینی داخل و خارج کشور از دیگر اهداف این مرکز است.

وی بیان داشت: انجام فعالیت‌های انتشاراتی با مجوز لازم جهت انتشار کتاب در زمینه‌های گوناگون و احیاء میراث مکتوب بزرگان شیعه، طراحی و تاسیس و ایجاد کتابخانه عمومی و تخصصی و ایجاد مرکز تهیه و تکثیر آثار صوتی و تصویری مذهبی و ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی جهت خدمات علمی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی در زمینه علوم و معارف اسلامی از فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این مرکز ایجاد مرکز پاسخ‌گویی به سئوالات و شبهات عقیدتی، اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی به صورت اینترنتی، تلفنی، حضوری و مکاتبه‌ای است که تاکنون 45 هزار ایمیل پاسخ گفته و روزانه 75 ایمیل را پاسخ می‌دهد.

مسئول هماهنگی پایگاه اطلاع‌رسانی دارالعرفان با بیان اینکه آثار حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در بیش از 80 جلد کتاب جمع‌‌آوی شده است گفت: بیش از 5 هزار ساعت سخنرانی مضبوط و موجود در قالب بیش از 480 عنوان، مشتمل بر موضوعات اساسی علوم و معارف اسلامی به خصوص در حوزه عقاید، سیره، اخلاق، تفسیر و عرفان اسلامی و کلام و امور اجتماعی توسط این مرکز تنظیم و منتشر می‌شود.

مسئول غرفه دارالعرفان تصریح کرد: کتاب‌هایی که در این غرفه عرضه شده با استقبال زیاد مردم روبرو شده است و سی‌دی‌های مختلف از دروس اخلاق، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه بیشترین فروش را داشته است.

وی عنوان کرد: اخلاقی مانند سیمای نماز ، معاشرت، نظم خانواده، اهل‌بیت و همچنین ترجمه قرآن کریم و نهج‌البلاغه مورد استقبال شایان طلاب قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: محصولات خود مرکز تا 40 درصد تخفیف و کتاب‌های دیگر تا 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

مسئول هماهنگی پایگاه دارالعرفان اظهار داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی www.ansarian.ir  و پایگاه www.erfan.ir  از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی این مرکز است که امروز با 28 زبان زنده دنیا در حال فعالیت می‌باشد.

وی افزود: بخش اعظم آثار مکتوب و قریب 3 هزار سخنرانی موضوع‌گذاری شده در اختیار عموم قرار گرفته است و علاوه بر آن مجموعه‌ای از علوم و معارف، سیره اهل‌بیت (ع) و مقالات و ویژه‌نامه‌های مذهبی،  هزاران مورد پرسش و پاسخ‌های عقیدتی و اخلاقی و کلامی و فقهی را در کنار متن قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با ترجمه روان و دقیق استاد انصاریان به علاقه‌مندان و تشنگان معارف الهی در اینترنت عرضه شده است.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان گفت: متن سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تحت عنوان مجموعه سیری در معارف اسلامی به زودی مجلدات اولیه این مجموعه گرانقدر با تنظیم و تدوین مناسب و استخراج منابع و پاورقی‌های غنی گروهی به علاقه‌مندان ارایه می‌شود.

تهیه و تنظیم: سیدرضا حسینی

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha