سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

سمینار «انتظار نور»، عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین افتخار سید حسینی نقوی، رییس موسسه امام خمینی (ره) پاکستان و جمعی از دانش پژوهان و مسئولان جامعه‌المصطفی، از سوی موسسه الظهور، در تالار قدس مجتمع آموزشی عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

دبیر موسسه «الظهور» در حاشیه این سمینار در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، گفت: بحث مهدویت از دیرباز در میان اردو زبان‌ها مخصوصاً پاکستانی‌ها مطرح بوده است و گروههای مختلف مباحث گوناگونی را در این مورد مطرح می‌ساختند.

آقای تصور عباس افزود: ما با تاسیس موسسه «الظهور» به دنبال فعالیتهای علمی روشمند در موضوع مهدویت و دیگر مباحث مربوط به تشیع و دین اسلام هستیم و سمینار انتظار نور نیز در همین راستا برگزار شده است.

دبیر سمینار انتظار نور، اظهار داشت : فراخوان مقاله ویژه دانش‌پژوهان اردو زبان مقیم ایران از سوی این موسسه در موضوعات مربوط به مهدویت از جمله رجعت، دیدگاه اهل تسنن و تشیع نسبت به مهدویت و نظریه موعودگرایی در ادیان توحیدی صورت گرفت که در مدت کوتاهی 50 مقاله به دبیرخانه همایش رسید.

وی افزود : این سمینار با هدف گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار و همچنین تولید مطالب علمی در راستای این موضوع برگزار شد و مطالب و مقالات رسیده در پایگاه موسسه «الظهور» به نشانی اینترنتی www.zuhoor14.com   در دسترس عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دبیر موسسه «الظهور» تاکید کرد : این موسسه علاوه بر انتشار مجله تخصصی «قرآن و مستشرقین» در پاکستان، تعدادی از نشریات شیعی در این کشور را از نظر علمی پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است، در این سمینار از مقالات برتر تجلیل به عمل آمد و تعدادی از صاحبان مقالات به ارائه مباحث خود پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha