پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

اگر فرهنگ مطالعه در خانواه ها را نهادینه نکنیم، در آینده نگرانی جدی وجود خواهد داشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «کتابخوانی خانوادگی» و «جشنواره فردا از آن ماست» با بیان این مطلب گفت: باید برای افزایش سرانه مطالعه در کشور،‌سیاستهای راهبردی و تشویقی ارائه شود.
وی بر استخدام ابزارها و نرم افزارهای جدید در دنیای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: قطعا کتابخوانی جایگزینی ندارد و اگر نتوانیم از آن بهره ببریم با دنیایی از علوم فاصله خواهیم گرفت.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان یکی از شاخصهای پیشرفت اجتماع را کتابخوانی دانست و اظهار داشت: مساله کتاب و کتابخوانی در سخنان بزرگان دین تاکید شده است.
حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به رسم الخط و نوع کتابت در متون و منابع گذشته گفت: امروز این منابع فقط نگهداری می شوند و مراجعه به آن به حد اقل رسیده و چنانچه آشنایی ذهنی و مطالعاتی نسبت به گذشته را از دست بدهیم با منابع غنی علمی فاصله خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: برای حفظ این منابع باید آن را با چاپهای جدید تطبیق داد و بر ظرافتهای آن دقت داشت.
حجت الاسلام پژمان فر، بر نهادینه کردن مساله کتابخوانی در میان کودکان تاکید و اظهار امیدواری کرد، اینگونه جشنواره ها در ارتقاء کتابخوانی و مطالعه در حوزه و جامعه مفید باشد و نقش حوزه های علمیه موثرتر و فعال تر گردد.
گفتنی است در این مراسم از 150 نفر در زمینه کتابخوانی و از 35 نفر در جشنواره «فردا از آن ماست» تقدیر شد.
این مراسم شب گذشته با حضور بیش از 250 نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان و خانواده های آنان در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی مشهد برگزار گردید.
 
 
 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha