یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

دادستان ویژه روحانیت گفت: باید به سوی عدالت اجتماعی حرکت کرد تا دل‌ها به هم پیوند خورده و سختی‌ها آسان‌ شود که متاسفانه این اصل در حد گفتار است و تا عمل فاصله دارد.

به‌ گزارش ‌مرکز‌ خبر ‌حوزه، حجت‌الاسلام ابراهیمی دادستان ویژه روحانیت غرب کشور در گردهمایی طلاب شهرستان  بیجار در قم با اشاره به اقوام و قومیت‌های مختلف در غرب کشور گفت: امروز به برکت نظام جمهوری‌اسلامی ایران، شیعه و سنی در کنار هم، یکدل و متحد زندگی می‌کنند و اجازه ایجاد اختلاف به هیچ شخصی را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اجرای عدالت در جامعه افزود: همدلی و اتحاد در سایه اجرای عدالت ایجاد می‌شود و در مکتب شیعه به این امر توجه خاصی شده است.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با بیان  اینکه اجرای عدالت یکی از رسالت‌های مهم انبیا بوده و ائمه‌(ع) نیز در صدد تحقق آن بودند، خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین‌(ع) بدون مسامحه عدالت را اجرا کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: طلاب و علما باید جامعه را در حرکت به سوی عدالت اجتماعی یاری کنند و دیگران را راهنمایی نمایند و آنچه قانون است باید بدان عمل شود.

وی گفت: روحانیت، پدر جامعه است و نباید خود را خرج کس دیگری کند باید گوش به فرمان ولی فقیه باشد زیرا ملاک در رفتار و عملکرد سیاسی، فرهنگی و ... ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی به برخی از آسیب‌ها و تهدید‌ها علیه روحانیت اشاره کرد و افزود: امروز وظیفه روحانیت بیشتر از گذشته است، لذا یک طلبه باید علاوه بر علم، خود را به اخلاق آراسته کند.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور خاطرنشان کرد: مردم به رفتار و کردار روحانیت حساس هستند و دشمنان در صددند با هر ترفندی که شده مردم را به روحانیت بدبین کنند لذا طلاب جوان باید مراقب باشند به هرکس اعتماد نکرده و با هر کسی ارتباط نداشته باشند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha