سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به عزم جدی این قوه در رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی اغماض و کوتاهی نمی‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه ،حجت الاسلام و المسلمین رییسی، عصر دیروز طی سخنانی در نشست طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، برگزار شد، ضمن اشاره به مطلب فوق، خاطر نشان کرد:بی شک رسیدگی عادلانه به این پرونده ها در جهت افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی موثر خواهد بود.

وی همچنین با بیان این که وجود فساد در همه ابعاد آن، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: ریشه بسیاری از فساد های سیاسی  به فساد اقتصادی بر می‌گردد.

حجت اسلام و المسلمین رییسی افزود: البته از ابتدای انقلاب نسبت به برخورد با پرونده های مفاسد مالی و اقتصادی در کشور اهتمام وجود داشته؛ اما با فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در این باره این روند شکل جدی تری به خود گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح بسترهای شکل‌گیری مفاسد اقتصادی در کشور، تصریح کرد: آن چه که مورد نظر مقام معظم رهبری در این فرمان بسیار مهم که در حقیقت منشور مبارزه با فساد اقتصادی می باشد،این است که مجلس با اصلاح قوانین مناسب ،دولت با اصلاح روش های اجرایی و قوه قضاییه نیز با برخورد مناسب و قاطع با مفسدان اقتصادی، وظایف خود را در این باره به نحو مطلوب انجام دهند.

وی همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی از آغاز شکل گیری، فتنه‌های گوناگونی را به خود دیده است، گفت: دشمن در جریان فتنه پس از انتخابات به غلط فکر کرد که جای پایی در این کشور پیدا کرده است؛ حال آن که در سایه رهبری حکیمانه و بصیرت مردم، به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جرم و ظلم بزرگی که عوامل فتنه اخیر در حق این مردم و انقلاب مرتکب شدند به هیچ وجه بخشودنی نیست و البته مردم در این جریانات به خوبی چهره خدمتگزاران واقعی و فتنه گران را شناختند.

توجه به فرهنگ کمتر از اقتصاد نباشد

وی در ادامه با بیان این که توجه به مسایل فرهنگی نباید کمتر از مسایل اقتصادی باشد ، تاکید کرد: خوشبختانه استان خراسان جنوبی یکی از افتخاراتش این بوده که میزان وقوع جرایم در این استان همواره در مرتبه پایینی قرار داشته؛ و اما با این حال باید دانست که غفلت از مسایل فرهنگی در آینده، این استان را در وضعیت نابسامانی قرار خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی همچنین گفت: در حال حاضر نظام سلطه از طریق هالیوود و برنامه های ماهواره ای و رسانه ای خود و با ساخت فیلم های آخرالزمانی می کوشد تا یاس و ناامیدی را در جهان اشاعه دهد و بگوید که تنها آن چه غرب می گوید راه نجات انسان است؛ در حالی که فرهنگ انتظار، فرهنگ امید به آینده روشن است که ایران اسلامی امروز پرچمدار این فرهنگ است.

حضرت زهرا(س) نقاب از چهره نفاق برکشید

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تاکید بر لزوم توجه همگان به آموزه های گفتاری و رفتاری آن حضرت، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) که خیر عالم به وجود ایشان است و حقیقتا آن بانوی بزرگوار رهبری و هدایت بشریت را برعهده داشتند، توانستند در ایام فتنه پس از ارتحال پیامبر (ص) با خطبه های آتشین و اشک های جان سوز خود، نقاب از چهره نفاق کنار بزنند و اگر آن افشاگری های صدیقه طاهره (س) وجود نداشت معلوم نبود که چه اتفاقی برای اسلام می افتاد.

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha