سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
حجت الاسلام احمدعلی یوسفی

حوزه/ مدیر گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: مسئولان باید در عمل به مقابله با مفسدان اقتصادی بپردازند و گرنه به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، از سمینارها و همایش ها نمی توان انتظار معجزه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گلایه های صریح رهبر انقلاب از وضع نامناسب برخورد با مفاسد اقتصادی ابراز داشت: همان طور که ایشان به صراحت بیان داشتند، از برگزاری صرف همایش ها و سمینارها، نباید انتظار معجزه داشت، بلکه باید در عمل دغدغه های ایشان را پاسخ گفت.

وی با بیان این که اساس نظام اقتصادی ما از اقتصاد سرمایه داری گرفته شده است، افزود: از آن جا که بنیان و ریشه اقتصاد ما ، اقتصاد سرمایه داری است ، لذا راه حل اساسی همانی است که سال های اخیر، مقام معظم رهبری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی مطالبه کرده اند و آن هم تلاش برای طراحی نظام اقتصاد اسلامی است.

این محقق و پژوهشگر اقتصادی همچنین بیان داشت: البته در مقطع کوتاه مدت، نباید از نظارت و برخورد شدید با مفسدان اقتصادی و حامیان و بسترسازان آن ها غافل شد، اما در بلند مدت باید آن خواسته را محقق ساخت.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است که ما در عرصه های فرهنگی، سیاسی و نظامی و دفاعی توانسته ایم بر اساس مبانی انقلاب اسلامی کار کنیم ، اما متاسفانه در عرصه اقتصادی آن انتظاری که می رفت محقق نشده است و در عمل هیچ یک از بنیان های اقتصادی ما  که از نظام سرمایه داری اخذ شده، تغییری نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha