چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 237714
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: استاد در فرهنگ دینی و سیره بزرگان و علمای سلف از جایگاه والایی برخوردار است و علما و شخصیتهای بزرگ همیشه نسبت به تکریم و تعظیم استاد تلاش وافری داشتند .

به گزارش مرکز خبر حوزه ، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در همایش تجلیل از مقام استاد که به مناسبت شهادت استاد مطهری و هفته معلم در حوزه علمیه ولیعصر (عج) بناب برگزار شد, با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت :علاوه بر تجلیلی که از طرف اهل علم نسبت به استاد صورت می‌گیرد, خداوند در روز قیامت عالمی را که  به نشر علم پرداخته باشد، به تنهایی به صورت امت واحده مبعوث می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه اظهار داشت: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای علم آموزی و نشر آن قائل شده است و تمام طبقات جامعه را به کسب علم مکلف نموده است.

عضو خبرگان رهبری افزود : برای هر عبادتی زمان, مقدار و مکان مشخصی معین شده است، اما برای کسب علم هیچ زمان و مکانی مشخص نشده و کسب علم از گهواره تا آخر عمر واجب است.

وی, ضمن تجلیل از مقام استاد مطهری، گفت : این شهید فرزانه به مبانی دینی آگاهی کامل داشت ؛ به طوری که حتی مارکسیست ها برای فهم بهتر مارکسیسم به نقدهای شهید مطهری مراجعه می‌کردند؛ چراکه مطمئن بودند ایشان قبل از نقد، مارکسیسم را به خوبی فهمیده است .

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: شهید مطهری نه تنها فرزند زمان خویش بود؛ بلکه به افق های دور هم نظر داشت وتمام فعالیتهای او از روی نیاز سنجی نسبت به جامعه صورت می‌گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: این استاد شهید برای پاسخ به نیاز های جامعه از هر تریبونی که در دسترس داشت، به نحو احسن استفاده می کرد .

وی  ضمن تاکید بر تاثیر عبادت و مسائل معنوی در کسب علم ودانش, گفت: رمز و راز موفقیت شهید مطهری وتاثیر آثار این استاد شهید به رابطه او با خدا باز می گردد .

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با تمجید از برنامه‌های حوزه علمیه بناب, گفت : در شورای عالی حوزه هر وقت نامی از این حوزه به میان می‌آید، تک تک اعضاء از تلاش مسئولین آن به نیکی یاد می‌کنند.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha