چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024

احمد جبریل مبارز قدیمی و دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در نشست انجمن دوستی ایران و فلسطین که در دمشق برگزار شد،مطالب مهمی پیرامون پشت پرده حکومت سعودی ها،خیانت مصر،سازشکاری محمود عباس و جریان دیدارش با امام خمینی در نجف ایراد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه وی با اشاره به نقش دشمنان و نیز تبانی عربی در مساله فلسطین گفت:از دوران کودکی شاهد تبانی عربی در مساله فلسطین بودیم؛سالها قبل شخصی که نامش شریف حسین بود. خود و فرزندانش بر سندی امضا کردند که نام آن سند «وعد‌الفور» بود و در آن سند به انگلیس‌ها و یهودیان اینگونه گفتند که وقتی دولت عثمانی برچیده شود ما شما را برای تاسیس یک سرزمین قومی یهودی در خاک فلسطین یاری می‌کنیم.

احمد جبریل خاطر نشان کرد:این حرفها مطالب بیهوده یا جنگ‌ تبلیغاتی نیست بلکه اسناد آن موجود است و شما می‌توانید به این اسناد مراجعه کنید.

*ماجرای پسوند سعودی برای عربستان

وی ادامه داد:همچنین در شرق جزیرة‌العرب، خانواده آل‌سعود حضور داشتند؛عبدالعزیز آل سعود کسی است که انگلیس‌ها تصمیم گرفتند او را یاری کنند مشروط بر اینکه بر تاسیس رژیم صهیونیستی تاکید داشته باشد.

این فرزند مجاهد فلسطینی افزود: همین‌ جزیرة‌العرب که مهم‌ترین پایگاه‌های اسلامی در آن واقع شده است، لازم بود که لا اقل به نام یک کشور اسلامی نام نهاده می‌شد،اما این کار را  نکردند و این سرزمین را به نام‌های شخصی خود اسم‌گذاری کردند و  هیچ نامی از اسلام به زبان نیاوردند و این به خاطر آن بود که با آنها شرط کرده بودند که سخنی از اسلام به میان نیاورند.

جبریل با اشاره به انگیزه های صهیونیست ها برای اشغال فلسطین گفت:نخستین انگیزه،انگیزه‌ اعتقادی است، زیرا این اسلام بود که آنها را از جزیرة‌العرب خارج ساخت و دین اسلام بود که امپراطورهای صلیبی و دولتهای رومی و بیزانس را سرنگون کرد.

وی اهمیت منطقه از نظر جغرافیایی و استراتژیکی را دومین انگیزه دانست و ادامه داد: ما پل ارتباطی بین سه قاره آفریقا ، اروپا و آسیا هستیم و علاوه بر آن،راه ارتباطی آنها و مستعمره‌هایشان در نقاط دور دست به حساب می‌آمدیم.

دبیر کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» بابیان اینکه مهمترین هدف صهیونیست ها تسلط بر منطقه است ابراز داشت:نمی توان رژیم صهیونیستی را تنها به یهودیان منتسب کنیم، زیرا بسیاری از خود یهودیان نیز از صهیونیست‌ها بیزارند و اساسا تعدادی از مبلغان اصلی صهیونیست ها، لائیک بوده اند.

وی گفت:از همان دوران جوانی می‌دیدم که امت عربی و اسلامی بایدتمام نیروهای خود را متمرکز کند تا بتوانیم پیروز شویم و کار دشمن را یکسره کنیم، اما به دلایلی نمی‌توانستیم از این موضوع سخنی بگوییم که از جمله آنها وجود نداشتن مسلمان در جزیرة‌العرب بود، یعنی اسلام وجود داشت اما مسلمان کم بود.

* شیوخ اهل‌سنت فتوای جهاد علیه اسرائیل صادر نکردند

احمد جبریل خاطر نشان کرد:کجاست الازهر؟ الازهری که دین اسلام را دین عبادت‌ها می‌داند و در مباحث عبادی تعمق می‌کند و قسمت اساسی دین یعنی جهاد محمدی را ترک می‌کند؛از طهارت و نجاست در کتاب‌های طویل و عریض  بحث می‌کنیم، اما به آیات جهاد نزدیک نمی‌شویم.

احمد جبریل در خصوص به دست آوردن فتوا در جهت دفاع از فلسطین از علمای اهل سنت گفت: با ایجاد تشکیلات محرمانه نزد تمام شیوخ اهل سنت رفتم تا فتوای جهاد بگیرم، اما به صراحت می گویم نتوانستم از هیچ یک از ایشان فتوا دریافت کنم و حتی برخی به من نسبت افراط و تند روی دادند،برخی نیز لرزان و ترسان بودند.

وی با اشاره به نهضت عظیم اسلامی در ایران تصریح کرد:با پیروزی انقلاب اسلامی ایران،معرفی روز جهانی قدس و تعبیر امام خمینی مبنی بر اینکه "اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود"،با تمام وجود احساس کردیم که اسلام حقیقی به سوی ما در حال حرکت است.

*فتوای امام خمینی مقاومت را زنده نگه داشت

این مبارز فلسطینی در مورد ارتباط خود با امام خمینی‌(ره) ابراز داشت:ارتباطم با ایشان به سال 1967 بر می‌گردد. هنگامی که نتوانستم از شیوخ خودمان فتوا بگیرم به عراق رفتم و خدمت امام خمینی رسیدم و فتوای مورد نظر خود را گرفتم.

وی خطاب به ایرانیان حاضر در نشست گفت:ای برادران! ما نه تنها به شما خوش‌آمد می‌گوییم بلکه می‌گویم شما روح امید را در ما دمیدید به ویژه بعد از خیانت انور سادات که مصر را از ما دور کرد.

احمد جبریل تصریح کرد: من در مورد پیروزی امام خمینی‌(ره) می‌گویم که معجزه الهی تحقق پیدا کرده،زیرا این مرد توانست بر شاه ایران که برای استکبار، از رژیم صهیونیستی مهم‌تر بود فائق آید و این مرد روحانی، بدون تانک و هواپیما بلکه با یک نوار کاست و راهنمایی‌ها خود، یک انقلاب پدید آورد.

وی خاطر نشان کرد:امام خمینی‌(ره)،اسلام را در مسیر حقیقی خود قرار داد. اسلامی که با اسلام الازهر و عربستان سعودی فرق می کند و به همین جهت است که از همان روز اول علیه مسلمانان ایرانی توطئه چیدند و این پرونده انرژی هسته‌ای اولین آنها نیست.

دبیر کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» ادامه داد:شخصیت هایی چون سید جمال‌الدین‌اسدآبادی و محمد عبده با وجود تلاش‌های خود نتوانستند انقلاب اسلامی ایجاد کنند، اما امام خمینی‌ توانست و به حقیقت می‌دید که شیطان بزرگ، آمریکاست.

 وی یادآور شد:هنگامی که صدام جنگ ظالمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد،با توجه به ارتباط قبلی که با او داشتم به او نامه نوشتم و به او گفتم استکبار می‌خواهد انقلاب اسلامی و عراق هر دو از بین برود، بیدار شو و خود را در این مهلکه مینداز؛حتی در لیبی به برخی از رهبران عراقی این تذکر را دادم که شما با آتش، بازی می‌کنید و خودتان را از بین خواهید برد.

*ایرانیان به خود ببالند

احمد جبریل با بیان اینکه مستضعفان جهان چشم به انقلاب اسلامی ایران دوخته اند گفت:برخی جریانات و گروه ها در ایران فکر می کنند اگر ایران دست از استکبار ستیزی بردارد و به یاری مظلومان فلسطین و لبنان نیاید، آمریکا و غرب با آغوش گرم از ایران استقبال می کند در حالی که اشتباه است و استکبار برای ایران توطئه چیده است و با این کار ، ایران به طوائف مختلف تقسیم خواهد شد و وضعیتی بدتر از یوگسلاوی سابق را پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر ترکیه بر ضد رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نیازمند اقدامات جدی تری در این عرصه هستیم و ترکیه باید با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کند و تنها به مواضع سیاسی اکتفا نشود.در حقیقت اگر مسیر تهران،بغداد،مشق،آنکارا به یک جریان جدی مقاومت تبدیل شود ، اسرائیل پا به فرار خواهد گذاشت.

دبیر کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین»در خصوص اختلافات مذهبی در عراق گفت: ما نقطه‌ ضعفی داریم که دشمن روی آن مانور می دهد و آن داخل کردن مذاهب اسلامی در میدان درگیری هاست و این امر در عراق بیشتر به چشم می خورد که باید ملت عراق به هوش باشند و با حکمت برخورد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:هیچ چیزی ما فلسطینیان را با حسنی مبارک و پادشاه اردن و عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس جمع نمی‌کند، بلکه شما ایرانی ها، برادران و هم پیمانان ما هستید.

دبیر کل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» خاطر نشان کرد:مطمئن باشید که در میان ما فلسطینیان یک سری افراد خائن وجود دارد.برخی به ما می‌گویند بیایید و متحد شوید؛با چه کسی متحد شویم با محمود عباس؟ کسی که با اسرائیل و آمریکاست و رو در روی مقاومت قرار دارد؟

*همه اهل سنت بر مصائب اهل‌بیت گریه می‌کنند

وی در پایان بر ضروروت تقریب بین مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: دیدارهای ما نباید دیدارهای فصلی صرف باشد، بلکه باید یک گروه فعال عملی داشته باشیم تا به سمت عراق حرکت کند و برای این مهم،علمای خوبی از اهل سنت و شیعیان وجود دارند که بروند و اقدام عملی داشته باشند و بدانیم که تنها با نشستن و صحبت به نتیجه نخواهیم رسید.

احمد جبریل افزود:همه ما به قرآن و حضرت محمد‌(ص) ایمان و باور داریم و خاندان او را مقدس می‌شماریم و به خداوند سوگند هر مسلمانی می داند که صلوات ابراهیمی همان "اللهم صل علی سیدنا محمد و علی آل سیدنا محمد اللهم بارک علی سیدنا محمد و علی آل سیدنا محمد‌ " است.ای برادران!هیچ فردی از اهل تسنن با یادآوری مصائب اهل بیت‌(ع) بدون گریه نمی‌ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha