یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برخی از مباحث مهم مطرح شده در جلسه دوم اعضای این نهاد حوزوی با مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اسلامیان گفت: خواسته و انتظار مقام معظم رهبری از جامعه مدرسین این است که فعالانه وارد مسایل فرهنگی کشور شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به این که جلسه دوم اعضای جامعه مدرسین با مقام معظم رهبری در صبح روز پنج شنبه جلسه بسیار مفید و صمیمانه ای بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرمودند که حوزه باید به شیوه خودش در مسایل فرهنگی جامعه وارد شده و به ویژه در امر نهادینه سازی امور فرهنگی در کشور کوشا باشد.

*نگرانی در حوزه فرهنگی

عضو خبرگان رهبری افزود: معظم له در همین جلسه به این مساله اشاره کردند که در مسایل اقتصادی و سیاسی کشور چندان جای نگرانی وجود ندارد و نگرانی من به دلیل اهمیت مسایل فرهنگی در بخش فرهنگ است.

*لزوم تقویت ایمان هنرمندان صدا و سیما

وی افزود: در خصوص مساله صدا و سیما هم نکاتی مطرح شد که معظم له فرمودند: راه حل آن است که ما بیاییم بر مساله تربیت ایمانی هنرمندان توجه جدی داشته باشیم و ایمان آن ها را تقویت کنیم.

*بها دادن به تعمیق علمی

استاد حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به این که از سوی برخی اعضا پیشنهاد شد که درس ولایت فقیه در مجموعه دروس حوزه گنجانده شود تا طلاب از زوایا و جوانب آن به خوبی مطلع شوند، ابراز داشت: یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در این جلسه بر آن تاکید داشتند این بود که به ترویج علم و تعمیق مسایل علمی در حوزه بیشتر بها داده شود و در ضمن طلابی که در زمینه مسایل علمی کوشا و فعال هستند از آن ها تقدیر به عمل آید.

*ارتباط مستمر با مراجع عظام و بدنه حوزه

وی خاطر نشان کرد: تاکید بر لزوم ارتباط مستمر اعضای جامعه مدرسین با مراجع معظم تقلید و بدنه حوزه از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب بود.

*برنامه ریزی درسی برای طلاب

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان ادامه داد: معظم له در این جلسه به این مساله مهم اشاره کردند که طلاب پس از طی یک سری دروس مشترک، بالاخره عده ا ی از آنان ادامه تحصیل می دهند و می خواهند به اجتهاد برسند، اما گروهی دیگر نیز به دنبال کارهای تبلیغی و یا تصدی برخی مسئولیت ها در نظام می روندکه باید برای این دو طیف متناسب با هدف و ماموریتی که دارند، برنامه ریزی درسی انجام داد.

* گسترش ارتباطات بین المللی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه و جامعه مدرسین در این جسله این بود که ارتباطات بین المللی خود را با مراکز جهان اسلام از جمله الازهر مصر و جامعه مدینه تقویت کنید و حتی به منظور ترویج اسلام این ارتباطات را با مراکز غیر اسلامی هم برقرار کنید.نآن

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha