سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، انقلاب اسلامی را برخاسته از حوزه‌های علمیه مرجعیت دانسته و گفتند: حوزه‌ها باید پشتیبان نظام اسلامی باشند؛ چرا که اگر این پشتوانه از بین برود، امیدی به دوام نظام نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له، ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مناطق و استان‌ها و معاونین مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران ضمن ابراز رضایت از عملکرد گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در کشور اظهار داشتند: تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران یکی از ابتکارات و اقدامات مناسب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود؛ زیرا قبل از انقلاب کمتر به آن توجه شده بود.

معظم‌له با اشاره به اهمیت و ضرورت تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران، افزودند: حفظ نظام اسلامی جز با حفظ ارزش‌های اخلاقی، علمی و اسلامی میسر نبوده و امروز همه باید در راستای استحکام زیربنای نظام اسلامی گام بردارند.

*دوام نظام به پشتیبانی حوزه بستگی دارد

ایشان، انقلاب اسلامی را بر خاسته از حوزه‌ها و مرجعیت دانسته و تصریح نمودند: امروز حوزه‌ها باید پاسدار و پشتیبان نظام اسلامی باشند، چرا که اگر این پشتوانه از بین برود، امیدی به دوام نظام نخواهد بود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی همچنین اینترنت و ماهواره، گناه نیز بیش از هر زمانی در جامعه زیاد گردیده است، یادآور شدند: هر چند این وسایل قابلیت استفاده دوگانه دارد، اما اکثریت از آن استفاده نامشروع می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: باید به مسایل کلی حوزه حساس‌تر بود و همه اعم از مرد و زن در مقابل هجمه‌ها مقابله کرده و وارد میدان شویم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت، خاطرنشان کردند: امروز بانوان باید متناسب با نیازهای آموزشی تربیت شوند تا وقتی دختران وارد دانشگاه‌ می‌شوند اساتید آنها از خانم ها باشند.

*فعالیت‌ مسیحیت غوغا می‌کند

معظم‌له در ادامه با اشاره به فعالیت مذاهب دیگر یادآور شد: امروز مسیحیت از نظر فرهنگ و معارف واقعا مرده است، ولی همگان شاهد هستیم که آنها دارای تبلیغات فراوان بوده و فعالیت آنها غوغا می‌کند، در همین راستا ما باید اهتمام ویژه‌ای به گسترش علوم دینی داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کردند: برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه خواهران، باید بر اساس نیازهای محلی و منطقه‌ای باشد.

*طلاب به سلاح قلم و بیان مجهز شوند

معظم‌له تصریح کردند: طلاب باید به دو سلاح قلم و بیان مجهز شوند تا بتوانند از مبانی دینی دفاع کند.

ایشان با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مباحث اخلاقی خاطرنشان کردند: مسایل اخلاقی باید به موازات مسایل درسی پیش برود چرا که این مسئله بسیار مهم بوده و دشمنان سرمایه‌گذاری فراوانی برای خدشه‌دار نمودن آن انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha