یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر، شرکت در هر گونه کنفرانس یا راهپیمایی را که از سوی نامزدان حزب ملی مصر (وابسته به حکومت حسنی مبارک) برگزار شود، رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، این تصمیم پس از دعوت از شیخ الازهر برای شرکت در کنفرانس حزب ملی مصر در محل زادگاه وی اعلام شد.

دکتر الطیب  با تأکید بر اینکه اجازه نخواهد داد از او برای جمع‌آوری آرای مردم به سود حزب یا جناح خاصی استفاده شود اظهار داشت: هر کس به دنبال جمع‌آوری رأی مردم است باید به آنان احترام گذاشته و امین مردم و با آنان صادق باشد.

خاطرنشان  می‌شود این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بسیاری از بزرگان و شیوخ الازهر در طول روزهای گذشته با چندین تن از نامزدان حزب  ملی مصر(الحزب الوطنی) در مناطق مختلف دیدار داشته‌اند.

لازم به ذکر است که شیخ الازهر، خود از نیروهای حزب ملی مصر بوده استٰ اما پس از تصدی عنوان شیخ الازهر دچار تغییراتی در ظاهر و رفتار شد به گونه ای که تراشیدن محاسن و استفاده از کراوات را ترک کرد،از حزب ملی مصر و مسئولیتی که بر عهده داشت استعفا داد، سیاستهای ضد صهیونیستی اتخاذ کرد و صریحا اعلام نمود که با گذرنامه اسرائیلی به قدس سفر نخواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha