چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024

براي معرفي غدير بايد از هر وسيله‌اي بهره بگيريم و از آنجا كه هندي‌ها، علاقه فراواني به هنر و فيلم دارند بايد از اين وسيله بهره برده و ذكر علي (ع) را وارد فيلم‌هاي هندي نماييد.

به گزارش مركز خبر حوزه، آيت‌آلله يثربي‌كاشاني از اساتيد حوزه علميه قم در سمينار غديرشناسي كه در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالي امام خميني (ره)، برگزار شد وظيفه شيعيان را در خصوص غدير بسيار سنگين توصيف كرد و آن را در عرض امامت و نبوت خواند.

وي خطاب به طلاب غيرايراني گفت: البته اين وظيفه براي شما كه از خانه و ديار خود به خاطر تحصيل علم جدا شده‌ايد سنگين‌تر مي‌باشد.

اين استاد حوزه علميه ادامه داد: طلاب بايد در عصر حاضر اهتمام ويژه‌اي به تحصيل دروس ديني خود داشته باشند و در اين مسير نبايد لحظه‌اي از عمرشان به بطالت بگذرد.

وي اذعان داشت: علوم اهل‌بيت (ع) به اندازه دريا وسيع بوده و ما هر چقدر آنها را فراگيريم باز كم است.

آیت‌الله یثربی خاطرنشان كرد: معارف ديني و اسلامي كه در اختیار ما است آسان به دست نيامده و خون‌هاي فراواني براي استمرار آن ريخته شده و عالمان بزرگي براي آن مجاهدت و تلاش نموده‌اند كه در همين راستا بايد اهتمام ويژه‌اي به تحصيل و عمل و تبليغ آن داشته باشيم.

وی در ادامه با اشاره به جايگاه غدير در علوم تشيع بر هر چه باشكوه‌تر برگزار كردن آن تاكيد كرد و گفت: غدير يكي از اعياد بزرگ ما بوده و ما بايد توجه ويژه به آن داشته باشيم و آن را همانند عاشورا به جهانيان معرفي نماييم.

سخنران اين همايش در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين مطلب كه آنچه امروز در هندوستان شديداً مورد نياز است، دريافت عميق كلام اسلامي و مخصوصاً امامت مي‌باشد، تصريح كرد: براي معرفي غدير بايد از وسيله‌اي بهره بگيريم و از آنجا كه هندوستاني‌ها، علاقه فراواني به هنر و فيلم دارند بايد از اين وسيله بهره برد و ذكر علي را وارد فيلم‌هاي هندي نماييم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha