چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

معاون موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از تولید 7 هزار دین ساختگی برای مقابله با تشیع و نظام اسلامی خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی، در نشستی با موضوع بصیرت، اظهار داشت: در شرایط کنونی بحث از جنگ سخت و نظامی نیست، بلکه بحث جنگ نرم و فرهنگی است که در آن بصیرت حرف اول را می‌زند.

این استاد حوزه و دانشگاه، به شبکه‌های ماهواره ای قابل دریافت در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار شبکه ماهواره ای در ایران، قابل دریافت است.

وی افزود: امروزه 85درصد خوارک خبری دنیا توسط چند گروه خبری بسیار محدود، مانند رویترز، سی ان ان، الجزیره و ... تأمین می‌شود و جالب این جاست که ایران هر روز در صدر اخبار این بنگاه‌های خبری قرار دارد.

* غربی‌ها در عمل به آزادی اعتقادی ندارند

معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که غربی‌ها تنها شعار آزادی را سر می‌دهند، اما در عمل به آن اعتقادی ندارند، گفت: با وجود این که سلطه خبری دنیا محدود به رسانه‌های خود غربی‌هاست، اما با این حال آن‌ها نمی‌گذارند که یک شبکه ماهواره ای انگلیسی زبان ایران با نام پرس تی وی، در غرب و آمریکا قابل دریافت باشد یا این که برای پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای عرب زبان العالم و سحر که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، در کشورهای عربی مشکل ایجاد می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دلایل فوق، تأکید کرد: دنیای غرب از خطر نرم جمهوری اسلامی ایران در هراس است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی، در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال88، گفت: دشمنان از تمام توان و ظرفیت خود برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کردند.

 وی گفت: دشمن از طریق پروژه دین سازی به مقابله با نظام اسلامی آمده است، به همین منظور بیش از 7هزار دین را ساختند که البته تمامی این 7هزار دین، نه دین‌های سابق همانند مسیحی، یهودی، زرتشتی، بودایی و ...، بلکه دین‌هایی جدید و وارداتی بود.

* قومیت‌گرایی؛ ترفندی در عرصه جنگ نرم

حجت الاسلام و المسلمین شریفی، با بیان این که راه دیگر دشمنان در جنگ نرم تقویت قومیت گرایی در جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دشمنان برای ضربه زدن به وحدت و اتحاد ملی، قومیت گرایی را تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهم در جنگ نرم که متأسفانه مسئولین ما نیز از آن غافل هستند، بحث سبک زندگی است، یعنی مجموعه ای از شکل‌های رفتاری و ... خود را در زندگی افراد نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: متأسفانه در این زمینه بسیار خلاء داریم و نمونه ان نیز دوری از معماری اسلامی است؛ برای مثال بازارهای قدیمی ما مساجد و حوزه‌های علمیه اش، شاخص بازار و هر شهر بود، اما امروزه بازارهای ما تبدیل به پاساژهایی شده اند که در عین بزرگی حتی یک مسجد در آن‌ها یافت نمی‌شود.

وی با بیان این که دولت فعلی، جهش بلندی برای شکستن غول‌های مسکن برداشته است، تأکید کرد: یکی از خدماتی که دولت می‌تواند انجام دهد توجه به سبک معماری اسلامی در این اقدام خود است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha