جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024

جلسات قرآن، حلقه‌های معرفتی و اجرای مطالعاتی شهید مطهری با حضور روحانیون در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های این دبیرخانه گفت: در کانون‌ها فرهنگی و هنری قریب به 150 جلسه آموزش قرآن در هفته، بیش از 300 جلسه حلقه‌های معرفتی، تشکیل 57 هسته پژوهشی، بیش از 200 جلسه آموزش والدین و 568 جلسه کرسی آزاد اندیشی در حال اجراست.

حمید رفیعی برگزاری کلاس‌های هنری، اردوی یک روزه، اجرای طرح مطالعاتی شهیدمطهری و حمایت از طرح‌های کانون‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های کانون‌ها برشمرد و افزود: این برنامه‌ها با محوریت روحانیون در مساجد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف از برپایی کانون‌های تخصصی این است که به عنوان بازوی اجرایی، فعالیت‌ها را دنبال کرده و برنامه‌ها را به صورت تخصصی برای سایر کانون‌ها اجرا کنند.

در ادامه این نشست خبری، معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری کتابخوانی بصیرت عاشورایی خبر داد و ابراز داشت: این مسابقه ویژه مسئولان کانون‌های مساجد است که هزار و 700 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

 کلانترزاده برگزاری مسابقه اشکواره عاشوراییان را از برنامه‌های دهه فجر کانون‌های مساجد دانست و اظهار داشت: این مسابقه در سه موضوع عکس، پوستر و وبلاگ نویسی دینی در 12 موضوع برگزار می‌شود که آسیب‌های عاشورایی، بصیرت عاشورایی، دفاع مقدس و شهادت، نماز و مسجد و روحانیت از محورهای این مسابقه است و مهلت شرکت در آن تا 14 بهمن ماه تمدید شده است.

وی از برپایی نمایشگاه فجرآفرینان خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت دهه فجر و عنوان بصیر که به مردم قم توسط مقام معظم رهبری نسبت داده شد دومین نمایشگاه فجرآفرینان در سطح 400 مسجد و مدرسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نمایش شکنجه‌های رژیم پهلوی، مفاسد رژیم و دستاوردهای انقلاب، دانستنی‌های انقلاب، تجدید چاپ روزنامه‌های دوران انقلاب، خاطراتی از مقام معظم رهبری از زبان بزرگان و خاطراتی از شهدای انقلاب اسلامی را از غرفه‌های این نمایشگاه برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha