چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 245561
۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۶

آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب اسلامی، امروز طی نشست خبری برنامه‌های بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تشریح کرد.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، وی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: این کنفرانس همزمان با هفته وحدت با حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی از روز جمعه 30 بهمن به مدت سه روز در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

آیت الله تسخیری افزود: «راهکارهای اندیشه‌ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی» موضوع بیست و چهارمین کنفرانس وحدت است که این موضوع در قالب سخنرانی و  ارائه مقاله از سوی شرکت کنندگان در همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 200 اندیشمند و شخصیت اسلامی از کشورهای مختلف همچون عمان، بحرین، عربستان، سوریه، تونس، لبنان، استرالیا، مصر، روسیه، یمن، آمریکا، پاکستان، هندوستان، تایلند، سوئد، آذربایجان، انگلستان، فلسطین، سودان، تاجیکستان، سنگال، دانمارک، اردن، مالزی، اندونزی، الجزایر، چین، آلمان، فرانسه، عراق، ترکیه، کامبیا، افغانستان، لیبی، کویت، قطر و امارات متحده عربی در این کنفرانس شرکت دارند.

وی با اشاره به موضوع بیست و چهارمین کنفرانس وحدت گفت: برخی دارای ایده‌های مناسبی در این زمینه هستند و با توجه به فضای انقلاب و نهضت و جهش توده‌ها در جهان اسلام، شاهد مباحث متنوعی در این زمینه خواهیم بود.

آیت الله تسخیری افزود: سومین روز کنفرانس به مباحث روز و تحولات جاری اختصاص دارد و افراد به صورت آزادانه دیدگاه‌های خود را مطرح خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله شخصیت‌های دعوت شده به این کنفرانس، دکتر کمال‌الهلباوی از اعضای اخوان المسلمین است.

آیت الله تسخیری گفت: مقالات و دیدگاه‌ها در قالب سه کمیسیون در این کنفرانس مطرح خواهد شد.

وی به برنامه‌های حاشیه‌ای کنفرانس وحدت اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار، کتاب‌های زیادی به زبان‌های مختلف ارائه خواهد شد.

دبیر کل مجمع تقریب افزود: در این کنفرانس همچنین از شخصیت‌ها، کتاب‌ها و رسانه‌ها تقریبی تجلیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده می‌خواهیم اجلاس عمومی و جهانی از همه اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب داشته باشیم، تا عملکرد 20 ساله مجمع تقریب مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و این کنفرانس مقدمه‌ای برای اجلاس عمومی خواهد بود.

آیت الله تسخیری گفت: همزمان جشن‌ها نشست‌ها و همایش‌های مختلف داخلی با موضوع وحدت اسلامی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌گردد.

وی اعلام داشت: سخنران افتتاحیه این کنفرانس، آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران خواهد بود و علمای اندیشمندان جهان اسلام نیز دیدگاه‌های خود را در این راستا بیان خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha