دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

امام جمعه مشهد گفت: امروز داعیه های حقوق زنان در دنیا فاقد مبنای ارزشی و بی بنیان است، سنجش حدود و حقوق زن در برابر مرد اقدامی بیهوده است زیرا که نقش زن کاملاً متفاوت با مرد است.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، آیت الله علم الهدی امروز در نخستین يادواره «بانوي با فضيلت» گفت: بايد بر اساس جايگاه خاص و ويژه زنان، حقوق آنان سنجيده و تعيين شود.

وی افزود: آنچه در سيماي زندگي استاد طاهايي درخشش دارد، همان نقش اثرگذار وي به عنوان الگويي براي زنان و مردان جامعه و ملاكها و معيارهاي ارزشي براي زنان ارزشي است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: ايفاي نقش زن در عرصه هاي خاص صرفا از 'زن' ساخته است و هيچ موجود ديگري نمي تواند اين نقش تعيين كننده را ايفا كند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به زندگی استاد طاهایی گفت: در نگاهي به سيره استاد طاهايي كاملا محرز است كه نقش زن دانشمند و انديشمند در عرصه هاي گوناگون و به خصوص در تعليم و تربيت به چه ميزان است.

وی با بیان اینکه سيره و روش زندگي اين استاد به مثابه تابلويي ارزشمند براي ساير زنان جامعه است، اظهار داشت:  استاد طاهایی در كنار حفظ چارچوبها براي فعاليت اجتماعي موفق، به حضور پررنگ و اثرگذار در عرصه هاي مذهبي، سياسي، علمي و اجتماعي اهتمام داشته است.

امام جمعه مشهد  با بیان اینکه، بانو طاهايي در خانواده اي رشد كرد كه در برهه هاي مختلف مورد قبول و تایيد امام راحل بوده و خدمات فراواني به شكل گيري و تداوم انقلاب اسلامي داشته است، گفت: اين يادواره مجلس ختمي براي آن بزرگوار نيست، بلكه نمايشگاهي براي شناساندن اين بانوي عالمه به همگان و تاكيد بر ضرورت توجه زنان و دانشجويان به سيره و افكار اين بانوي دانشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha