یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه خطاب به مسئولان ورزشی کشور گفت: باید فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همزمان با وقت نماز نباشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی، پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره ارتقاء فرهنگ دینی در ورزش که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر حوزه با این چهره دینی در ورزش نظارت داشته باشد، ورزشکاران علاوه بر موفقیت در عرصه ورزش، در امور معنوی نیز پیشگام می شوند.

* همکاری حوزه و تربیت بدنی افزایش می‌یابد

وی با مهم‌دانستن همکاری سازمان تربیت بدنی و حوزه‌های علمیه، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر امر گسترش ورزش در میان حوزویان و اهمیتی که ورزش در جهان دارد، همکاری‌های سازمان تربیت بدنی و حوزه بیشتر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز ورزش در میان جوانان با استقبال خوبی روبرو شده است، در این شرایط اگر ورزش ما چهره دینی به خود بگیرد، می‌تواند تأثیر زیادی در ایجاد روحیه معنوی در میان جوانان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک ورزشکار در کنار زمین ورزشی، با فرا رسیدن زمان نماز، به نماز بایستد، تأثیری که بر جوانان می‌گذارد، از ساعت‌ها سخنرانی و برنامه‌های تبلیغی بیشتر است.

آیت‌الله مقتدایی خطاب به مسئولان ورزشی کشور گفت: باید فعالیت‌های ورزشی و برگزاری مسابقات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود همزمان با وقت نماز نباشد.

* ورزشکاران به خدا و اهل بیت‌(ع) توکل کنند

وی ادامه داد: ورزشکاران باید همانند افراد متدین که کارهای خود را با نام خدا و اهل‌بیت(ع) آغاز می‌کنند، در انجام فعالیت‌های خود نام خدا را بیاورند و از اهل‌بیت(ع) مدد بجویند و به آنان توکل کنند.

* حوزه، معنویت را به ورزش انتقال می‌دهد

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تفاهم‌نامه حوزه‌های علمیه و سازمان تربیت بدنی، گفت: حوزه وظیفه دارد که معنویت حاکم در حوزه را به سایر نهاد‌ها از جمله جامعه ورزش انتقال دهد؛ همچنین سازمان تربیت بدنی وظیفه دارد در باره ورزش طلاب و اساتید حوزه برنامه‌ریزی نماید.

عضو جامعه مدرسین به ضرورت توجه به ورزش خانواده‌های طلاب اشاره کرده و گفت: ورزش نشاط و آرامش فکری را در میان خانواده‌های طلاب ایجاد می‌کند که این نشاط و آرامش فکری می‌تواند نقش ارزشمندی برای موفقیت طلاب داشته باشد.

* تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش فعالیت‌های تبلیغی

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود، به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه حوزه به مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حوزه تا کنون توجه زیادی به این عرصه تبلیغی نداشته است، ولی با تأکید مقام معظم رهبری، حوزه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرد و در این عرصه تبلیغی برنامه‌ریزی نمود.

وی با تأکید بر این که برای تربیت معرفتی دانش‌آموزان تنها خواندن نماز جماعت در مدارس کافی نیست،  اظهار داشت: دانش‌‌آموزان در سنی هستند که شخصیت آنها در حال شکل‌گیری می‌باشد، حال اگر حوزه در این عرصه حضور پررنگی داشته باشد و بتواند دانش آموزان متدینی را تربیت نماید، دانشجویان و در مرحله بعدی مدیران و مسئولان کشور نیز متدین خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha