سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار جدی گرفتن دغدغه حجاب و مقابله با بدحجابی و بی حجابی در جامعه از سوی مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: متاسفانه الان شاهد هستیم که روز به روز مساله بدحجابی در کشور دارد به بی حجابی تبدیل می شود و در چنین شرایطی مسئولان و خانواده ها باید بیش از پیش هوشیار باشند.

وی همچنین با اشاره به این که مسئولیت برخورد با معضل بدحجابی تنها متوجه نیروی انتظامی نیست، خاطر نشان کرد: همه نیروها و عوامل فرهنگی ، قضایی و انتظامی کشور باید با احساس مسئولیت نسبت به چنین معضل ضد فرهنگی ، به وظیفه قانونی و شرعی خویش به درستی عمل کنند.

امام جمعه قائم شهر در ادامه با بیان این که حجاب یک اصل مسلم قرآنی است و همه قرآن باوران باید نسبت به تحقق آن در جامعه حساسیت لازم را داشته باشند، گفت: از آن جا که گفته اند الناس علی دین ملوکهم لذا لازم است که نهادها و دستگاه های دولتی مساله حجاب و عفاف را از خود شروع کرده و قبل از هر نهاد و شخصی به مقابله با مظاهر بدحجابی در ادارات تابعه خود بپردازند.

وی بر لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قبال مساله حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: باید توجه داشت که فضای بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت و تکلیف در مقابله با بدحجابی برای یک جامعه اسلامی بسیار خطرناک و آسیب زاست.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی همچنین در خاتمه اظهار داشت: باید یک عزم و اراده ملی در راستای حفظ ارزش های اسلامی به ویژه ارزش قرآنی حجاب در کل کشور شکل بگیرد تا انشاالله در آینده نزدیک شاهد حل معضل بدحجابی باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha