سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علیمه قم پیشنهاد داد: به منظور معرفی هرچه بهتر شخصیت حضرت زهرا‌(س) به طلاب، درس فاطمه شناسی در حوزه تدریس شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین جعفرالهادی (خوشنویس) در نشست گفتمان عقاید و اندیشه­ها با موضوع «شهادت حضرت زهرا(س) از دیدگاه فریقین» که در سالن جلسات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد با اشاره به عظمت امامان معصوم‌(ع)، گفت: ائمه‌(ع) تماماً فرزندان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بوده و همان عظمتی را که این دو بزرگوار داشتند، دارا می‌باشند.

وی با اشاره به آیه شریفه «مرج­البحرین یلتقیان بینهما برزخ لایبقیان»، افزود؛ این آیه­ منظور از دو دریایی که به هم وصل شدند؛ یعنی همان حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) هستند و بین آنها نیز رسول گرامی اسلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس خطاب به روحانیون ادامه داد: امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) شأن و قدر همدیگر را در زندگی می­دانستند و به یکدیگر احترام می­گذاشتند و یکی از وظایف امروز ما طلاب تبیین ابعاد وجودی این بزرگواران و تالیف آثاری در زمینه خانواده الگو، با تاسی از زندگی این معصومین‌(ع) می‌باشد.

* از رادیو و تلویزیون گلایه داریم

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه با اشاره به این که یکی ازنهادهایی که می­تواند بیشتر در رابطه با امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) فعالیت نماید، صدا و سیما است، تصریح کرد: ما از تلویزیون و رادیو گله داریم؛ چرا که این دو رسانه می‌توانند کارهای مثبتی را در این زمینه انجام دهند؛ البته هرچند در بعضی مواقع صورت گرفته است، اما گاهی برخی از فیلم­ها و برنامه­هایی که از تلویزیون پخش می­شود، اصلا در شأن صدا و سیما نیست.

حجت­الاسلام والمسلمین خوشنویس در ادامه سخنان خود با بیان این که در غرب کتاب­های بی­محتوایی در رابطه با ازدواج نوشته شده است، یادآور شد: بنده خیلی از کتاب­هایی که در رابطه با ازدواج نمونه نوشته شده است را مطالعه کردم و متوجه شدم این کتاب­های بی­محتواست و لذا امروز طلاب باید در این عرصه گام برداشته و با الگو قرار دادن زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) کتابی را به رشته تحریر در آورند تا غربی­ها متوجه شوند که ازدواج نمونه به چه ازدواجی گفته می­شود.

* نویسندگان حوزوی به روش جدید کتاب بنویسند

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز روش نویسندگی­ما عقب افتاده است و شما نویسندگان حوزوی باید به روش نویسندگی جدید کتاب بنویسید تا بتوانید نسل جوان را جذب کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha