چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

دشمنان اهل بیت (ع) با زیرکی تمام احادیث را به نفع خود و علیه اهل بیت پیامبر (ص) مورد تحریف قرار دادند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین خوشنویس در افتتاح طرح سیر مطالعاتی تفسیر و حدیث که شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: از مهمترین ظلم هایی که تاریخ در مورد اهل بیت (ع) به ثبت رساند، از بین بردن احادیث فضیلت حضرت علی (ع)  توسط خلیفه دوم بود.

رییس مرکزتخصصی علوم حدیث حوزه افزود: دشمنان اهل بیت (ع) با زیرکی تمام احادیث را به نفع خود و علیه اهل بیت پیامبر (ص) مورد تحریف قرار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خوشنویس تصریح کرد: با تغییر و تحریف« انی تارک فیکم ثقلین، کتاب الله و عترتی »را به« کتاب الله» و« سنتی »تبدیل کردند و با القاء این مسئله به اذهان عمومی مردم، آنها را از رسیدن به حقایق اصلی این روایات باز داشتند.

وی همچنین با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: یکی از شخصیت هایی که در جهان اسلام در دفاع از ولایت و حقانیت به مقام شهادت نائل آمد، حضرت فاطمه زهرا (س) بودند، که مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفتند.

رییس مرکزتخصصی علوم حدیث حوزه با اشاره به حقانیت امام علی (ع)،  افزود: بعد از دفاع حضرت فاطمه (س) از حقانیت حضرت علی (ع) و فدا کردن جان خود در این راه ؛ یکی از آرمان‌های تشیع را برای اثبات ولایت امیرالمومنین (ع) رقم زد،که علامه امینی با گردآوری اثر با ارزشی همچون الغدیر زحمات بسیاری در این راه با جمع آوری احادیث فضایل علی (ع) از منابع اهل سنت کشیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha