سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024

معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان گفت: بدون حضور مبلغین خبره و کارشناس نسبت به فرق و مذاهب، امکان مقابله با رویکرد تهاجمی وهابیت وجود ندارد.

حجت الاسلام یوسف تدینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با اشاره به فعالیت گسترده وهابیت در استان های  مرزی، اظهار داشت: 75 روحانی مستقر و طرح هجرت در این استان مشغول تبلیغ هستند که به نسبت فعالیت های مبلغین اهل سنت، آمار بسیار ناچیزی است.

وی افزود: آمار طلاب و روحانیونی که از حوزه علمیه قم در طول سال به این استان اعزام می شود، به بیش از 600 نفر می‌رسد و چنانچه با وضعیت و شرایط این استان آشنایی لازم را داشته باشند در پاسخ به شبهاتی که از سوی وهابیت مطرح می شود کارساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه مراجع معظم، مدیران و مسئولان حوزه باید نسبت به حفظ و جایگاه حوزه های علمیه شیعی در استان های مرزی اهتمام ویژه ای داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه در بعضی از مناطق به واسطه عدم حضور مبلغ، شیعیان سوالات شرعی خود را از مبلغین اهل سنت می پرسند و همین امر موجب می شود، شبهاتی که از سوی بعضی از مبلغین نسبت به شیعیان مطرح می گردد، ذهن آنان را منحرف کند.

وی با بیان اینکه نشاط و تعالی مدارس علمیه با حضور اساتید مجرب و توانمند صورت می گیرد، اظهار داشت: در صورت عدم حضور اساتید، در آینده امکان تعطیلی برخی مدارس علمیه وجود دارد و باید مسئولان به این مساله بسیار اهتمام داشته باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی از حوزه علمیه قم و مشهد اظهار داشت: اعضای این گروه با برنامه مدون و مشخص با حضور در ایام محرم و صفر، بخوبی نقش تبلیغی خود را ایفا کردند که نیاز است از این گروه ها حمایت لازم بعمل آید.

وی با انتقاد از مسئولان استانی اظهار داشت: وحدت به معنای دست برداشتن از اعتقادات نیست، متاسفانه بعضی از مسئولان مساله وحدت را به گونه ای دیگر تعریف می کنند.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه بعضی از مواقع به جهت این دیدگاه، بعضی از مراسم عزاداری و سوگواری بدون هیچگونه تبلیغاتی صورت می گیرد، اظهار داشت: این افتخاری برای ماست که پیرو ولایت امیرالمومنین(ع) هستیم و البته در این مسیر نیز هرگز نسبت به مقدسات دیگر مذاهب، جسارت و توهین نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha