چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین بر لزوم بهره گیری از مهارت های رسانه ای نوین در راستای نشر آموزه های مهدوی و ترویج فرهنگ انتظار تاکید کرد.

به گزارش گروه اعزامی مرکز خبر حوزه ، دکتر محمد رحیم عیوضی، عصر امروز طی سخنانی در کمیسیون «رسانه زمینه ساز ، راهبردها و راهکارها» هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ابراز داشت: توجه به مولفه های همچون مدیریت خلاق ، آینده نگری، داشتن سواد سمعی و بصری ، برخورداری از سواد رسانه ای و فرهنگی از جمله ضروریات کار رسانه ای در راستای ترویج فرهنگ مهدویت می باشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم نگاه دین گرایانه و فطرت گرایانه رسانه زمینه ساز ظهور، گفت: از آن جا که ما در مقوله مهدویت به نیازهای فطری و بشری انسان ها پاسخ می دهیم و اساسا مهدویت یک مفهوم ناظر به آینده است، لذا توجه به آینده پژوهی در عرصه مهدوی یک ضرورت رسانه ای به شمار می رود.

عیوضی با اشاره به این که رسانه زمینه ساز ظهور منجی باید در جهت ایجاد تغییرات مورد نظر اجتماعی از ویژگی های خاصی بهره مند باشد، اظهار داشت: ترویج صحیح فرهنگ مهدویت یکی از اساسی ترین کارکردهای رسانه زمینه ساز ظهور می باشد.

وی همچنین یادآور شد: بی شک جامعه مهدوی، جامعه ای مبتنی بر ارزش های الهی و اصول و باورهای نبوی و علوی است و چنین جامعه ای هدفش این است که والا ترین ارزش ها را نهادینه کند.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین در پایان با تاکید بر این که فرهنگ مهدویت و انتظار امروز باید بیش از پیش مورد توجه و عنایت رسانه ها باشد، خاطر نشان کرد: رسانه های جمعی در سرنوشت آینده جوامع نقش بی نظیری را ایفا می کنند و به ویژه در مقوله انتظار و مهدویت می توانند هم نقش هدایت گر و هم نقش منحرف کننده را ایفا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha