چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان بر لزوم حضور پررنگ روحانیت در عرصه هنر و رسانه در شرایط کنونی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالباقی اسحاقی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به این که امروز با وجود عرصه های مختلف تبلیغی همچون سینما و تلویزیون، از تمام این ابزارآلات باید برای تقویت و گستره ی دامنه تبلیغی منبر در جامعه استفاده کرد، گفت: لازمه تحقق هدف مذکور حضور پررنگ روحانیت در عرصه هنر، سینما و تلویزیون و اینترنت است که البته موفقیت در این راستا نیاز به حمایت اطلاعاتی و مالی فراوانی از سوی مراکز مسئول دارد.  

وی افزود: معارف دین همان راه هدایت بشر است که از طریق پیامبران عظیم الشأن و ائمه معصومین (ع) با زبان ها و شیوه های گوناگون به افراد بشر در طی قرون متمادی عرضه شده است. 

این استاد حوزه علمیه رشت در ادامه با اشاره به پیشرفت روز افزون علم در زمینه های مختلف و استفاده قدرت های سلطه طلب از این ابزار علمی، برای ضربه زدن به عقاید دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که برای مصون ماندن از این ضربات باید با امکانات مدرن روز، ضمن استفاده از شیوه های نوین برای رساندن پیام اسلام و مذهب تشیع به سراسر جهان و مخاطبین حق جو، برای مقابله با توطئه های دشمن همواره آماده و هوشیار بود.

وی همچنین با ضروری دانستن استفاده از فضای مدرنیته شدن ارتباطات در کنار شیوه‌های اصیل سنتی  برای ایجاد تحول در عرصه آموزش و انتقال مفاهیم دینی، اظهار داشت: به جرأت می توان گفت؛ بعضی از روش های نوین آموزشی ضمن اجرای آسان می تواند تا ده ها برابر بازدهی امر تدریس را افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسحاقی ادامه داد: امروز مسئولان و فعالان امور دینی و فرهنگی باید با درک اهمیت استفاده از شیوه ها و ابزارهای نوین آموزشی، علاوه بر بودجه‌های مناسبی را برای این امر در نظر بگیرند.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء رشت، از جمله کارهای ارزشمند ریشه ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را سرمایه گذاری هدفمند عقیدتی بر روی کودکان و استفاده از ابزارهایی همچون انیمیشن، فیلم های کارتونی و بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال عمیق مفاهیم دینی و ایجاد تاثیرات ماندگار بر روی خردسالان برشمرد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان، با اشاره به جایگاه مذهبی، اجتماعی و سیاسی روحانیت به عنوان مبلغ سنتی معارف دینی در طول تاریخ در جامعه و میان مردم، اضافه کرد: همین پایگاه اجتماعی روحانیت و نفوذ آنها در بین مردم باعث شده دشمنان برای تنزل جایگاه روحانیت توطئه کنند.

وی مهمترین علت موفقیت روحانیت را استفاده درست از ابزار تاثیرگذار منبر به عنوان یک رسانه مهم و حیاتی، جهت تبلیغ چهره به چهره اصول و مبانی اسلامی عنوان کرد و افزود: در واقع منبر و خطابه مهمترین علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همین طور عامل هدایت و راهنمایی میلیون ها انسان یکی از ابزارهای گذشته تا حال بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha