یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 254269
۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲

مفتی تونس گفت:وحدت امت اسلامی مهمترین هدف ماست و اختلاف میان شیعه و سنی مربوط به گذشته بوده است و امروز دشمنان اسلام از تفرقه ما سود می برند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم تونس در دیدار دكتر رمضانی نماینده فرهنگی ایران در تونس بر ضرورت رفت و آمد علمای دو کشور تأکید کرد و استفاده از ظرفیت های بالای قرآنی و دینی جمهوری اسلامی ایران را امری ضروری و مهم دانست و آمادگی خود را برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اعلام نمود.

مفتی تونس ملت خود را ملتی صاحب تمدن و اهل گفتگو دانست و انقلاب تونس را فرصتی برای بروز اندیشه های مختلف قلمداد کرد و گفت: بعضی از مقالات و یا فیلم های حساسیت برانگیز که این روزها شاهد آن هستیم نشان از دوره انتقالی دارد و گویای فرهنگ اصیل مردم مسلمان تونس نیست.

شیخ بطیخ حضور قاریان و گروه های تواشیح ایرانی در تونس را فرصتی برای آشنائی بیشتر با تلاش های قرآنی ایران و جوانان آن دانست و آمادگی خود را برای استقبال از آنان در اجرای مراسم شب هائی با قرآن در مساجد اعلام کرد.

مفتی اعظم تونس گفت: در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرده ام که مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی در تونس با هم مشکلی ندارند و در چارچوب احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر و با محبّت و مودّت زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha