پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

شیخ احمد تمیم مفتی اوکراین گفت: وحدت از اولویت های جهان اسلام در عصر حاضر است و باید با کسانی که به نام اسلام تفرقه ایجاد می کنند مبارزه کرد.

شیخ احمد تمیم در گفتگو با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ابراز داشت: اوضاع مسلمانان به مرحله ای رسیده که در حق آنان بسیار ظلم می شود و الآن وقت آن است که آنچه مردم آن را برای مدت طولانی پنهان کرده اند، آشکار نمایند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که مسلمانان جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و به اهمیت اتحاد در بین خود برای اعتلای کلمه "لا اله الا الله" و مبارزه در مقابل ظلم وفساد برسند.

مفتی اوکراین با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عربی گفت: انقلاب ها در هر کشوری ویژگی مخصوص خود را دارند، اما از طرفی وجوه اشتراک فراوانی با هم دارند که در سایه وجوه مشترک می توان به اتحاد و همدلی  رسید و برای از بین بردن ظلم اقدام نمود.

وی با  تاکید بر ضرورت اتحاد در جوامع اسلامی گفت: اصلاح امت اسلامی در سایه وحدت امکان پذیر است و باید تلاش نمود تا به آنچه پیامبر آورده است عمل بشود و به اختلاف های مذهبی دامن نزنیم و با تفرقه افکنان که به نام اسلام این کار را انجام می دهند، مقابله کرد.

شیخ تمیم در بخش دیگری از این گفتگو، درباره فعالیت مرکز اسلامی اوکراین اظهار داشت: وظیفه این مرکز، تلاش برای  اتحاد بین مسلمانان است و با وجود اینکه مسلمانهای اوکراین از اکثریت برخوردار نیستند، اما دامنه فعالیتشان در تمام مسائل مربوط به اکران می باشد و در همین راستا ملاقاتهای رسمی  با سران دولت و نمایندگان مجلس در باره مسائل مربوط به مردم دارند و برای معرفی اسلام، نشستهای مشترک با دیگر ادیان برگزار می کند.

وی از جمعیت دو میلیونی مسلمانان در اوکراین سخن گفت و ابراز داشت: اگر برای بهبود جامعه اسلامی تلاش کنیم، پیروزی نزدیکتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha