چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 254720
۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۴

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ماه مبارک رمضان را بهترین زمان دعا و ارتباط با پروردگار دانست.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، در پانزدهمین جلسه از سلسله جلسات «یاقوت آسمانی» همزمان با میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) در سالن موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) با اشاره به این‌که دعا بهترین روش اتصال و ارتباط با پروردگار است، اظهار داشت: خداوند، خالق نظام هستی و آفریننده دعا در نظام کلان عالم است.

وی با ذکر روایتی از امیرالمؤمنین(ع) افزود: دعا، منجر به رهایی و دوری از قضای خداوند به قدر است و با ذکر دعا بزرگترین اتفاقات ناگوار از انسان دور خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی دعا را کشش بین انسان و خالق هستی عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: انسان با دعا و ارتباط با ائمه‌(ع) همیشه به پروردگار وصل است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این مطلب که شبهای ماه رمضان بهترین زمان دعا و ارتباط با پروردگار است، گفت: شبهای قدر، زمان عرفه، وقت سحر و بین الطلوعین از زمان های خاص برای دعا، راز و نیاز با معبود هستی است.

وی، صلوات برمحمد(ص) و آل او را نشانه محبت به اهل‌بیت(ع) دانسته و افزود: صلوات در فرهنگ دینی مسلمانان از جایگاه ارزشمند و بالایی برخوردار است.

وی با ذکر روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: اطمینان و داشتن یقین به اجابت دعا و درخواست حاجت و کمک از خالق و قرار دادن وسیله از طرف پروردگار در راستای حل مشکلات از دیگر اعمال انسان در هنگام دعا است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در پایان به اهمیت دعا اشاره کرد و خاطرنشان شد: ذکر پروردگار، ذکر صلوات، اقرار به گناه نزد پروردگار و طلب عفو و بخشش، ادای حق الناس و طلب حاجت از اعماق قلب با تواضع و گریه، از اعمال قبل از دعا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha