سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 255469
۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶

احمد الطیب شیخ الازهر درخواست خاخام اسرائیل مبنی بر بخشش مبارک بر اساس رأفت دینی را رد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، دکتر احمد الطیب در پاسخ به درخواست خاخام عوفادیا یوسف رئیس شورای حکمای تورات در فلسطین اشغالی مبنی بر صادر کردن فتوایی در خصوص اعمال رأفت دینی در حق رئیس جمهور پیشین مصر را رد کرد.

وی گفت: ما وارد هیچ گفتگویی با خاخام‌های اسرائیلی نشده و به اظهارات آنان هیچ پاسخی نخواهیم داد. زیرا پاسخ دادن خود نوعی عادی‌سازی روابط است که مورد پذیرش ما نیست، چراکه موضع ما در رد عادی‌سازی ثابت و غیرقابل تغییر است و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خط قرمز ماست.

به گفته یک منبع مسؤول در الازهر، دکتر احمد طیب از زمان به ‌دست گرفتن ریاست الازهر اعلام کرد هیچگاه با یک یهودی اسرائیلی وارد گفتگوی دینی نخواهد شد.

این منبع افزود: وی در هیچ مکانی هیچ شخص اسرائیلی را به حضور نخواهد پذیرفت و با هیچ مقام اسرائیلی گفتگوی دینی و غیر دینی نخواهد کرد.

یاداور می شود  عوفادیا یوسف خاخام بزرگ در سرزمین های اشغالی در چارچوب یک توطئه صهیونیستی به‌منظور یاری هم پیمان پیشین خود که هم‌اکنون به اتهام کشتار انقلابیون 25 ژانویه و سوء استفاده از نفوذ خود در احتکار و ضرر رساندن به اموال عمومی در حال محاکمه است، از شیخ الازهر درخواست کرده بود در خصوص حسنی مبارک اعلام بخشش دینی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha