دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قم از روند رو به بهبود حال عمومی آیت الله انصاری شیرازی خبر داد.

دکتر حجازی،  در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به روند بهبودی و سلامت آیت‌الله انصاری شیرازی که به علت بیماری ریوی در بیمارستان شهید آیت الله بهشتی قم بستری است، با تقدیر از تلاش‌های تیم پزشکی و کادر درمانی، گفت: با توجه به دو سکته مغزی و قلبی که ایشان در گذشته دچار آن شدند و ناراحتی های حرکتی برایشان ایجاد کرده، اخیراً در جدید ترین معاینات، پزشک معالج به درستی عفونت ریوی را تشخیص داده و ایشان به سرعت به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.

وی افزود: با معاینات اولیه صورت گرفته، عفونت ریوی تایید گردید و مراقبت های ویژه برای بهبود سلامتی ایشان از دو روز قبل به صورت جدی در بیمارستان شهید بهشتی آغاز شده است.

حجازی ادامه داد: ایشان از بدو ورود به بیمارستان در بخش vip که ویژه علما و بزرگان تعبیه و تجهیز شده تا حداقل وظیفه برای سلامت و مراقبت های پزشکی نسبت مرجعیت و زعمای حوزه صورت گیرد، بستری شدند.

وی با بیان این‌که روند بهبودی آیت الله انصاری شیرازی مطلوب است، اظهارداشت: از دو شب قبل که استاد اخلاق حوزه در بیمارستان بستری شدند، حال عمومی ایشان رو به بهبودی است؛ به طوری‌که بجز عفونت ریوی که شدید هم نیست، وضعیت جسمی ایشان خوب است و آزمایشات پزشکی این مسئله را تایید می کند.

حجازی تصریح کرد: داروهایی که ایشان مصرف می کنند آنتی بیوتیک های پیشرفته و تزریقی است؛ بنابراین نیازمند مراقبت های ویژه هستند و می بایست چند روزی را در بیمارستان بمانند.

وی ادامه داد: آیت‌الله انصاری شیرازی از نظر قلب و وضعیت مزاجی حال خوبی دارند و فقط عارضه مغزی که داشتند مقداری تکلم را برای ایشان دشوار نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله انصاری شیرازی ما را به یاد خاطرات علامه طباطبایی می اندازند، از بزرگان، مراجع و مردم شریف ایران مسئلت می کنیم، برای سلامتی ایشان دعا کنند.  

شایان ذکر است، برخی از مراجع عظام و علما از جمله آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با حضور در بیمارستان شهید آیت الله بهشتی قم، ضمن عیادت از آیت الله انصاری شیرازی، از نزدیک در جریان روند درمان ایشان قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha