شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، مرحوم علامه عسکری را شخصیتی جامع الابعاد توصیف کرد و گفت: علامه عسکری از اولین اندیشمندان اسلامی قعال در عراق بود.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، مهندس شیخ سفیر عراق در ایران در همایش بزرگداشت علامه عسکری(ره) اظهارداشت: مرحوم علامه عسکری از اولین اندیشمندان اسلامی فعال در عراق بود که برای دگرگون سازی امت اسلامی وتربیت نسل جدید فعالیت های گسترده ای داشتند.

وی افزود: ایشان در تربیت نسل جدید اهتمام ویژه ای داشتند و در حسینیه ای که در آنجا مستقر بود به آموزش کودکان پرداخت

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران به نقش تربیتی علامه عسکری(ره) در تربیت نوجوانان و جوانان اشاره و تصریح کرد: علامه عسکری(ره) با ارایه روش نوین آموزشی در منطقه کراده بغداد به پرورش نسل جوان پرداخته و در گذر زمان با راه اندازی و گسترش مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و سپس تاسیس دانشگاه ها همه استان های عراق را تحت پوشش تربیتی و آموزشی قرار داد.

وی افزود: نگرش علامه بر اساس فعالیت اسلامی تشکل یافته ای استوار بوده و بر همین اساس ایشان به تاسیس موسسات و نهادها و انجمن های متعددی پرداختند تا نسبت به مسایل فردی و جمع مسلمان اهتمام ورزد.

سفیر عراق در ایران با اشاره به تاسیس صندوق خیریه اسلامی، درمانگاه خیریه، تاسیس مدارس اسلامی برای پسران با نام های امام جواد (ع) و امام  کاظم(ع) و مدارس حضرت زهرا برای دختران، تصریح کرد: ایشان یک دانشمند ارزشمند، رسالت محور و مجاهدی بود که دائما توسط رژیم جنایت کار بعثی مورد تعقیب و مزاحمت قرار می گرفت و در این خصوص بارها از ایشان شنیدم که اگر نگذارند به رسالت اصلی خود یعنی تبلیغ دین بپردازم به کوهستان‌های کردستان عراق خواهم رفت و در آنجا به موعظه و ادامه راه جهادی خود خواهم پرداخت.

وی گفت: ایشان نسبت به تغییر در روش های آموزشی و تربیتی تاکید می ورزیدند و بر این اساس مکتب اهل بیت را به طور علمی مورد بررسی و نگارش قرار داد.

مهندس محمد مجیدالشیخ افزود: علامه عسکری در زمینه های اجتماعی نیز دردها و رنج های مردم عراق را از نزدیک احساس کرده و در جهت برطرف نمودن مشکلات آنان و برآوردن حاجات و نیازهای معیشتی اقدام می‌کرد و در این رابطه منزل شخصی خود را به عنوان پایگاه کمک های مردمی قرار داده بود.

وی اظهارداشت: ایشان شخصیت بزرگ و چند بعدی و جامع الابعادی بود که همه جوانب او را نمی توان در یک جلسه مورد بررسی قرار داد؛ ایشان دریایی از علم حدیث و تاریخ بودند و همواره در فکر جلوگیری از تحریفات و تصحیح بدعت های تاریخ اسلامی و به ویژه تهمت های ناروایی که به اهل بیت زده شده بودند و در این خصوص به کتاب صد و پنجاه صحابه دروغین و عبدالله بن سبا همت گماشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha