دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

طلاب استان زنجان با علوم و فنون روز همچون جامعه شناسی، روان شناسی ، علوم رایانه و ... آشنا می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به لزوم به روز بودن طلاب و روحانیون در شرایط فعلی اظهار داشت: بسیار لازم است که یک طلبه علاوه بر دروس معمولی آموزش های لازم را در عرصه رایانه، خوشنویسی، مهارت های قرآنی به ویژه تسلط بر روخوانی و تجوید، همچنین آشنایی با علومی چون جامعه شناسی و روان شناسی و نیز روش تحقیق را ببیند .

وی گفت: حوزه علمیه استان زنجان بخشی از این برنامه ها را به اجرا در آورده ایم و بخشی را هم در آینده به مرحله اجرا درخواهیم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن بیات همچنین افزود: به تازگی طرحی مصوب کرده ایم تا طلاب پایه 7 به بالا با مبانی جامعه شناسی و روان شناسی آشنا شوند که انشاالله این طرح در همین امسال اجرا می گردد.

وی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان از حدود یکسال پیش کار خود را آغاز کرد، گفت: در طول یک سال گذشته در رابطه با ساخت و ساز مدارس و نیز انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی، کارهایی هرچند اندک و ناکافی را انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم در آینده با قوت بیشتری این برنامه ها را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات اضافه کرد: از همان آغاز کار، سعی بر این بود در مدارس علمیه استان معاونت پژوهش یا مسئول امور پژوهشی قرار دهیم تا برنامه های پژوهشی سر و سامان بهتری پیدا کند، ضمن آن که در همین راستا یک برنامه پژوهشی برای مدارس به همت و تلاش یکی از اساتید زنجان آماده شده است.

مدیر حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر ساز و کار پژوهشی لازم به مدارس استان ابلاغ شده است، بیان داشت: مصوب کرده ایم هر کدام از طلاب پایه های اول تا دهم در سال جاری، حداقل یک اثر مکتوب پژوهشی به مدارس خود ارایه نمایند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر 850 طلبه از پایه اول تا دهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد حدود 20 نفر از آن ها دروس سطح را به پایان رسانده اند که در تلاش هستیم با هماهنگی قم، برای این افراد، درس خارج منظم و منسجمی در سطح استان دایر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بیات خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه طلاب و تنظیم دروس تکمیلی از پایه اول تا دهم از دیگر فعالیت های ما در طول یک سال گذشته بوده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha